Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Guvernul a adoptat, pe 4 iulie, printr-o hotărâre, Regulamentul privind condiţiile acordării şi cuantumul sporului pentru condiţii de muncă pentru angajaţii din administraţia publică locală, act normativ în baza căruia respectivele categorii de angajaţi vor putea beneficia de acest spor într-un cuantum de până la 15% din salariul de bază, prevăzut de Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Potrivit unui comunicat al Executivului, locurile de muncă pentru care se acordă acest spor sunt acelea care presupun condiţii de muncă periculoase, constatate în urma efectuării determinărilor sau, după caz, expertizărilor de specialitate.
„La stabilirea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se au în vedere: existenţa factorilor nocivi şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului, intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori, durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi, existenţa unor condiţii de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, care determină un risc de îmbolnăvire sau de accidentare, structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă”, precizează sursa citată.
Conform comunicatului, actul normativ stabileşte şi nivelul sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă, astfel: până la 15% din salariul de bază, pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a 4 factori de risc; până la 10% din salariul de bază, pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a 3 factori de risc; până la 5% din salariul de bază, pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a 2 factori de risc. “Cuantumul sporului se stabileşte prin aplicarea cotei procentuale asupra salariului de bază în luna respectivă, corespunzător timpului efectiv lucrat”, potrivit aceleiaşi surse.
În comunicat se precizează că sporul prevăzut se acordă în condiţiile în care, la eliberarea buletinelor de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă, s-au avut în vedere următoarele aspecte: înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activităţii desfăşurate la locul de muncă; existenţa unor indici de morbiditate la locurile de muncă respective; înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.
„Sporul se acordă întregului personal din instituţia respectivă sau numai pentru anumite categorii de personal. (…) La stabilirea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă, pentru a nu afecta echilibrele bugetare, a fost introdusă condiţia de a se respecta încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat. (…) Locurile de muncă şi categoriile de personal, dar şi stabilirea concretă, de la caz la caz, a sporurilor pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în condiţii periculoase sau vătămătoare se aprobă de ordonatorul principal de credite, la propunerea structurii cu atribuţii în domeniul resurselor umane, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.”, se arată în comunicat.
Sporul se acordă cu respectarea prevederilor art. 25 din Legea cadru nr. 153/2017 şi cu încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuielile de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat (…) pentru activitatea desfăşurată, conform contractului individual de muncă/raportului de serviciu, în cadrul programului normal de lucru.
„Beneficiază de sporul pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă funcţionarii publici şi personalul contractual din administraţia publică locală. Potrivit prevederilor Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, mărimea sporurilor pentru condiţii de muncă se stabileşte în termen de cel mult 60 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial, prin regulament cadru elaborat de către fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetară, respectiv învăţământ, sănătate şi asistenţă socială, cultură, diplomaţie, justiţie, administraţie şi de către instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, precum şi de către autorităţile publice centrale autonome, care se aprobă prin hotărâre a guvernului”, se mai arată în comunicat.
Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene îi revine calitatea de minister coordonator pentru familia ocupaţională de funcţii bugetare ‘Administraţie’. Sursa: administratie.ro
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.