Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]

Cuciureanu Vasile

A rămas în memoria satului natal drept „pilotul lui Ceaușescu” datorită unei vizite pe care Nicolae Ceaușescu – președintele Republicii România pe atunci – o făcuse la Dorohoi, venind cu un elicopter al cărui pilot era nimeni altul decât Cuciureanu Vasile.

DATE BIOGRAFICE
Cuciureanu Vasile s-a născut la 11 ianuarie 1935 în satul Cobâla, comuna Șendriceni, județul Botoșani. După absolvirea a șapte clase primare în satul natal, a urmat cursurile Școlii de Arte și Meserii din Dorohoi pe care, în 1952, le-a promovat cu calificarea de croitorie bărbătească. Ulterior și-a completat studiile prin promovarea cursurilor Liceului teoretic și cu susținerea examenului de bacalaureat.

DE LA CROITORIE LA AVIAȚIE
Tot în anul 1952, la Popești-Leordeni a urmat și promovat Școala de parașutiști iar apoi la Dezmir-Someșeni și Școala de zbor fără motor.

Începând cu luna noiembrie 1952, Cuciureanu Vasile a devenit elev al Școlii de Ofițeri de Aviație numărul 3 de la Buzău pe care, la 9 ianuarie 1956, a promovat-o cu gradul de locotenent aviator.
Repartizat în Regimentul 253 Aviație Asalt de la Turnișor Sibiu, Cuciureanu a făcut trecerea pe avionul IL-10 pentru ca în luna mai 1956, regimentul de Aviație – Asalt desființându-se, să fie mutat în Școala de Ofițeri de Aviație numărul 1 de la Tecuci unde a zburat pe avioanele IAK-18 și IAK-11.

În luna aprilie 1957, mutat în Regimentul 282 Aviație-Cercetare de la Târgușorul Nou – Ploiești a continuat zborul pe avioanele IAK-18 și IAK-11. Desființându-se și acest Regiment, în luna iunie 1958 a fost mutat în Regimentul 108 Aviație-Transport de la Otopeni, în cadrul escadrilei de cercetare și corectarea focului artileriei, subunitate nou înființată a cărei personal navigant provenea din Regimentul de la Ploiești.

La 30 decembrie 1958, Cuciureanu a fost înaintat la gradul de locotenent major iar către sfârșitul anului 1959, ca urmare a unei noi restructurări, din escadrila de cercetare a mai rămas doar o patrulă a cărei comandant a fost numit Cuciureanu.

În martie 1962, locul patrulei de cercetare a fost luat de o primă escadrilă de elicoptere (dotată cu elicoptere MI-4), în cadrul căreia Cuciureanu a rămas în continuare comandant.

În octombrie 1965, escadrila de elicoptere s-a constituit în nucleul unui nou regiment, Regimentul 94 Elicoptere, înființat pe aerodromul de la Alexeni. Ca urmare, păstrându-și funcția, căpitanul Cuciureanu (fusese avansat în grad la 30 decembrie 1961) a fost mutat la Alexeni unde, ca urmare a experienței acumulate ca instructor, a contribuit la pregătirea în zbor a noilor piloți de elicoptere, ziua și noaptea în condiții meteo normale, iar ziua și în condiții meteorologice grele.

În tot acest timp, înaintat la gradul de locotenent-comandor, Cuciureanu a participat atât la aplicațiile cu trupele de uscat cât și cu marina militară, începând din anul 1964, executând cu elicopterul mai multe zboruri deasupra Mării Negre.

Ca urmare a unei foarte bune pregătiri în zbor, la 1 iunie 1971, Cuciureanu a fost mutat în Escadrila de elicoptere a Flotei 50 Aviație-Transport de la Otopeni (flota prezidențială) unde a fost încadrat comandant de echipaj pe elicopterul Alouette III B.
Înaintat, în august 1972, la gradul de căpitan-comandor, în anul 1976 a fost numit comandant al escadrilei de elicoptere.

Intenționându-se dotarea Flotei 50 Aviație-Transport cu noi tipuri de elicoptere, în noiembrie 1976 a fost trimis la Munchen-Germania unde a urmat un curs de cunoaștere (teoretică și în zbor) a elicopterului Bo-105, iar în 1979, la Marignane-Franța, timp de trei săptămâni, a urmat un curs de cunoaștere a elicopterului Dauphin S.A.-365 C, în final obținând atestarea de comandant de bord pe acest tip de elicopter.

Înaintat la gradul de comandor în 1979, în anul 1982 a fost promovat în funcția de locțiitor pentru elicoptere al comandantului Flotei 50 Aviație-Transport pentru ca, la 16 august 1985, la împlinirea limitei de vârstă ca personal navigant, la cerere, să fie trecut la pensie.

UN OM DEVOTAT MESERIEI
Cuciureanu Vasile a zburat un număr de 14 tipuri de aeronave (2 tipuri de planoare, 7 tipuri de avioane și 5 tipuri de elicoptere) totalizând peste 7200 ore de zbor.
Începând din anul 1975, Cuciureanu a obținut calificarea de pilot elicoptere clasa I-a, iar în calitatea de comandant de echipaj elicopter în Flotila 50 Transport, în depline condiții de securitate, a executat numeroare misiuni de importanță excepțională.
Pentru meritele sale a fost distins cu mai multe ordine și medalii, între care Ordinul ”Meritul Militar” clasele III, II și I; Ordinul ”Steaua României” clasa a V-a.

Datorită înaltului său profesionalism, în anul 1971, Cuciureanu a reușit a preveni unele eventuale incidente și chiar catastrofe ce s-ar fi putut produce cu elicopterele MI-4 la care intervenise o subtilă defecțiune tehnică. Astfel, la 7 ianuarie 1971, pe aerodromul de la Alexeni, în timp ce, cu un elicopter MI-4, într-un rulaj aerian se deplasa la start, a simțit un trepidaj puternic de foarte scurtă durată. Fără a trece cu vederea această situație, Cuciureanu a raportat simptomul conducătorului de zbor, elicopterul fiind reținut la sol. La controlul ce i s-a făcut, s-a constatat o fisură la batiul pe care era montat redactorul principal și pe axul căruia era montată elicea portantă. Procedându-se la controlul și a celorlalte elicoptere MI-4 din dotare s-au prevenit alte asemenea situații.

Pensionar fiind, în anul 1999, ca urmare a experienței și pregătirii acumulate, timp de șase luni, Cuciureanu Vasile a fost solicitat ca specialist de către Compania ROMAVIA.

În anul 2004, Cuciureanu a fost ales membru în Consiliul de conducere a filialei ARPIA a municipiului București.

SALVATOR A SUTE DE VIEȚI OMENEȘTI
Într-un interviu luat de către comandorul aviatic Constantin Iordache, cel care a scris un articol în Revista ”Orizont Aviatic” nr. 35 / 2005, cu titlul ”Drumul parcurs de către pilotul de elicoptere – Comandor Cuciureanu D. Vasile” mărturisește că nu poate uita cum în primăvara și vara anului 1970, ca urmare a inundațiilor din Transilvania (pe râurile Someș, Târnave, Olt, Mureș) din Moldova (pe Siret) și pe Dunăre, în condiții deosebit de grele și de mare risc, a participat la salvarea a peste 1000 de persoane (între care bolnavi, copii, bătrâni și femei), de bunuri precum și la transportul de alimente, medicamente, medici și diferite materiale solicitate în zonele calamitate. Dar nu numai inundațiile l-au solicitat ci și ninsorile abundente, înzăpezirile. Astfel, în ianuarie 1966, Cuciureanu a participat la măsurile de aprovizionare cu alimente a personalului (și a familiilor acestora) din Regimentul 86 Aviație-Vânătoare de la Borcea, întroieniți și izolați ca urmare a ninsorilor extrem de abundente. Și tot la Borcea, a transportat electricieni și materialele necesare pentru repunerea în funcție a liniei electrice Călărași-Gura Ialomiței, care deservea și Regimentul de Aviație.

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro




DorohoiNews.ro



GALERIE FOTO

Cuciureanu Vasile
DorohoiNews.ro, 10-03-2018

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Am fost informat(a) despre Politica de Confidențialitate şi de Securitate a prelucrării datelor cu caracter personal, declar ca am peste 16 ani și sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal:
- pentru ofertare comerciala
- pentru activitati promotionale: concursuri, reclame, publicitate
Security Code

COMENTARII VIZITATORI

09.04.2018 la 18:03

Cinste lui ! A fost vecinul si mentorul meu.

10.03.2018 la 17:48

Bravo ..lui !! Trebuie sa fie mandru ..!!

Publicitate



Panoramic Travel Botosani

BANCUL ZILEI !


DorohoiNews.ro


Doi prieteni stau de vorbă:
- Ce mai faci?
- Uite, m-a lăsat nevasta pentru cel mai bun prieten.
- Credeam că eu sunt cel mai bun prieten al tău…
- Acum e el…



DOROHOI NEWS - Primim la redacție

DorohoiNews.ro






PARTENERI - AJOFM BOTOSANI

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

POLIȚIA LOCALĂ DOROHOI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Dorohoi News

DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro



UMANITAR

DorohoiNews.ro

Donatii online prin contul PAYPAL…



DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro



PUBLICITATE


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Ecomed Dorohoi

DorohoiNews.ro

Ultimele anunturi

Nu te vom uita niciodată!

Nu te vom uita niciodată!
Cu durere în suflet, aducem la cunoștința rudelor, prietenilor și tuturor cunoscuților că ...

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)
Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete). Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta ...

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență
COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență. Pentru mai multe detalii vă ...

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)
Societate comercială din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, ...

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Dumnezeu să-l odihnească în pace!
Colectivul Departamentului de panificație, din cadrul S.C. „Spicul 2” Dorohoi, împărtășește ...

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL
O inima buna a incetat sa mai bata, un suflet mare s-a ridicat la cer, lasand in urma un gol imens si ...

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL
Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a Dlui. SURUGIU VIOREL, din partea Dlui. PORUMBOIU ADRIAN. CONDOLEANTE!  

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA
Sincere condoleanțe familiei îndurerate la trecerea în neființă a dlui. SURUGIU VIOREL, ...

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU
Colectivul S.C. Spicul 2 S.R.L., cu inimile îndurerate, își ia RĂMAS BUN de la cel ce a ...

Ramas bun prieten drag, Viorel Surigiu!

Ramas bun prieten drag, Viorel Surigiu!
Cu inimile îndurerate, ne luăm rămas bun de la un suflet cald, un prieten adevărat, un om cum ...

PARTENERI

DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro