Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România) este nemulţumită de lipsa autorităţii şi reglementărilor din acest domeniu în ultimii opt ani, care a dus piaţa RCA în pragul colapsului şi solicită Guvernului intervenţia de urgenţă pentru fixarea valorilor RCA la niveluri suportabile în România, potrivit unui comunicat de presă transmis de reprezentanţii organizaţiei.
„Orice investigaţie a Consiliului Concurenţei devine inutilă într-o piaţă liberă RCA, dar care în scurt timp va intra în blocaj. Singura investigaţie necesară ar fi cea a sistemului defectuos de gestiune al pieţei de asigurări din ultimii zece ani, care conduce în prezent la blocarea acestei pieţe”, se arată în comunicat.
Imposibilitatea firmelor de transport de plăti aceste sume astronomice pentru RCA va conduce la falimentul firmelor mici de transport rutier şi la mutarea în alte ţări a firmelor medii şi mari de transport rutier din România, şi poate conduce la o creştere a RCA pentru cei care supravieţuiesc captivi în sistemul obligatoriu de asigurări RCA/carte verde din România la valori care pot trece de 1000 de Euro pentru un Logan!
Dacă în 2013 cotaţiile uzuale RCA erau sub 1.000 euro/autovehicul de transport mărfuri sau persoane, iar cele excepţionale erau de 3.000 euro/autovehicul, în 2015 cotaţiile uzuale RCA pentru vehiculele de transport mărfuri şi persoane au trecut de 3000 de euro/vehicul şi au apărut în piaţă cotaţii de peste 100.000 de lei RCA/autovehicul.
„Dacă astăzi cotaţiile excepţionale au ajuns să egaleze preţul unui camion utilizat, în acest ritm de creştere cu 100% anual, în 5 ani costul RCA va egala preţul unui camion nou de 96.000 Euro, iar cotaţiile excepţionale vor fi peste orice măsură”, mai spun reprezentanţii UNTRR.
Asigurarea RCA-carte verde este o asigurare obligatorie pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice, din România sau din orice altă ţară semnatară a Sistemului Carte verde, având rolul de a suporta daunele produse într-un accident cauzat de deţinătorul asigurării – daunele acoperite nefiind limitate la alte autovehicule avariate, ci acoperind orice daună materială creată, precum şi daunele referitoare la vătămări corporale, deces şi daune morale.
„Lipsa de măsuri din partea Guvernului României condamnă industria transporturilor rutiere din România la faliment sau la mutarea activităţii în ţări învecinate cu politici economice responsabile şi asumă reducerea contribuţiei transporturilor rutiere adusă în principal din exportul de servicii, în PIB-ul României, implicit reducerea Produsului Intern Brut, care oricum este ultimul din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori”, mai spun reprezentanţii UNTRR.
În România sunt circa 30.000 de firme de transport mărfuri care operează aproape 150.000 de autovehicule de peste 3,5t transport contra cost şi în cont propriu, şi peste 4000 de firme de transport călători care operează circa 35.000 de autobuze şi autocare de peste 1Ă8 locuri pentru transport contra cost şi în cont propriu, în domeniu lucrând circa 400.000 de angajaţi.
Un tip, mort de beat, stă pe trotuar în faţa unui bar. Un străin vrea să îl ridice. Insul îi zice:
- Hei! Ştii tu cine sunt eu?
- Nu! Cine?
- Isus Hristos!
Străinul nu-l crede, însă insul ţine morţiş să i-o dovedească.
- Vino cu mine!, îi spune insul, intrând în bar, cu străinul după el.
Barmanul îl vede pe beţiv şi zice supărat:
- Isuse! Iar eşti aici...
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.