Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Timbrul de mediu pentru autovehicule ar putea fi transformat în impozit anual, cu un cuantum mai mare al taxei pentru maşini noi şi, în principal, second-hand, dar plătit eşalonat în timp, pe durata de utilizare a maşinii, cu o tranşă mai mică la început, dar a cărei valoare va creşte în fiecare an, conform unui proiect de lege.
Suma finală de plată nu va mai fi calculată cu un coeficient de reducere, ci, dimpotrivă, va fi ajustată în creştere cu un coeficient a cărui valoare va creşte în fiecare an în care maşina funcţionează şi poluează.
„Proiectul, care va fi discutat de Parlament, menţine regula conform căreia suma de plată este calculată în raport cu emisiile de noxe, dar elimină posibilitatea de acordare a unei reduceri. Mai mult, timbrul de mediu, care la acest moment este plătit o singură dată în anumite cazuri - precum la momentul înmatriculării, la reintro-ducerea în parcul auto naţional a unui autovehicul, dacă proprie-tarul a primit înapoi valoarea reziduală a timbrului atunci când a scos maşina din parcul auto şi la transcrierea dreptului de proprietate asupra maşinii pentru care nu a fost achitată o taxă - va fi transformat într-un impozit anual, pe care proprietarii de maşini vor fi obligaţi să îl plătească în fiecare an, odată cu taxele şi impozitele locale”, informează profit.ro.
Suma acestui impozit anual nu va fi însă achitată într-o singură tranşă, ci eşalonat pe durata medie de utilizare a maşinii, cu o sumă mai mică de plată în primul an de la înmatriculare, dar care va creşte gradual, în fiecare an în care maşina funcţionează. Practic, suma totală de plată va fi împărţită pe anii în care maşina va funcţiona, dar nu în mod egal, ci în creştere de la un an la altul.
De asemenea, dacă autoturismul este vândut, noul proprietar va continua plata impozitului până la stingerea celor 15 ani de utilizare, prevăzuţi de lege.
Durată medie de utilizare a unei maşini a fost estimată, pe baza datelor Registrului Auto Român, la 15 ani.
Un alt argument al acestor modificări pregătite este că suma de plată impusă proprietarilor de maşini va fi mult mai suportabilă, prin faptul că nu mai trebuie achitată într-o singură tranşă, ci este împărţită pe ani, iar tranzacţiile pe piaţa auto vor fi deblocate, fiind încurajate importul de maşini, dar şi producţia internă.
În acelaşi timp, va fi descurajată achiziţia de maşini vechi, poluante, iar proprietarii nu îşi vor mai înmatricula autovehiculele în ţările vecine României, unde nu sunt cerute astfel de taxe sau suma de plată este mai mică. Sursa. romaniatv.net
10.12.2015 la 12:00
bravo tata, cum era, nu era bun, majoritatea au cerut o schimbare, intradevar schimbare a venit, insa cam incepe sa ne iasa pe ochi... probabil asa ne trebuie, alta data cand cerem ceva sa stim exact ce dorim. nu toata lumea isi permite sa cumpere o masina noua. muncesti ca vai de capul tau sa-ti iei o masina, dar pe urma tre sa platesti o gramada de taxe pentru ea de parca ai fi luat-o in chirie, sau parca ti-ar fi dat-o statul si acum tre sa platesti rate la ea. o mare tampenie
Un tip, mort de beat, stă pe trotuar în faţa unui bar. Un străin vrea să îl ridice. Insul îi zice:
- Hei! Ştii tu cine sunt eu?
- Nu! Cine?
- Isus Hristos!
Străinul nu-l crede, însă insul ţine morţiş să i-o dovedească.
- Vino cu mine!, îi spune insul, intrând în bar, cu străinul după el.
Barmanul îl vede pe beţiv şi zice supărat:
- Isuse! Iar eşti aici...
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.