Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
O propunere făcută recent de patronatele din turism bulversează angajații din industria restaurantelor și barurilor. Bacşişul ar putea deveni obligatoriu şi va fi impozitat.
Patronatele au transmis propunerea către autoritățile din turism, urmând ca acestea să o prezinte Guvernului, scrie Capital.ro. Potrivit propunerii patronatelor, valoarea bacșișului va fi lăsată la latitudinea clientului, iar suma stabilită de acesta va fi introdusă pe nota de plată și impozitată cu 16%, urmând ca restaurantul să plătească această nouă taxă.
Alin D. are 27 de ani și de trei ani lucrează ca ospătar într-un restaurant din Centrul Vechi al Capitalei. A fost de acord cu un salariu mic, la angajare, în contextul în care se baza foarte mult pe bacșișul lăsat de clienți.
„Au fost luni în care am câștigat 2.500 de lei numai din bacșiș, bani care rămâneau în buzunarul meu", spune el. Privind din acest unghi, o asemenea situație pare să fie în defavoarea angajatului. Dar, spun proprietarii de restaurante, nu este chiar așa. În final, cel care pierde este clientul, care va plăti mai mult pentru ceea ce consumă.
Impozitarea bacșișului are și un istoric. Ideea a fost lansată de patronatele din turism încă de acum câțiva ani, pe modelul practicilor din alte țări.
Chiar de atunci au fost voci care au susținut că acest lucru „va încărca" nota de plată a clientului. „Este neplăcut pentru client să-l obligi să lase ceva în plus. Nu toți clienții lasă bacșiș", spunea Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama. Îndreptățind, într-un fel, spusele lui Mahu, Dana Schițelea, manager Hanul lui Manuc, punctează că, deși sunt o serie de avantaje cu acest proiect, totuși singurul care are de suferit este clientul.
„Pentru că, indiferent dacă primește un serviciu prost sau bun, mâncare proastă sau bună, este obligat să plătească bacșișul venit automat pe nota de plată. Iar pentru client acest lucru este, de fapt, o creștere a prețului cu 10%. Este posibil ca numărul clienților care vor trece pragul unui local să fie mai mic în viitor", detaliază ea. Și tocmai acest lucru ar putea fi și în dezavantajul restaurantelor.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.