Dezvoltarea sectorului european al transporturilor a fost tema reuniunii de miercuri a grupului de lucru din S&D condus de Claudia Țapardel. Eurodeputata PSD stabilește prioritățile în acest raport în calitate de raportor S&D pentru Implementarea Cărții Albe a Transporturilor 2011.
După centralizarea și dezbaterea sugestiilor de amendamente asupra raportului s-a ajuns, printre altele, la concluzia că Parlamentul European trebuie să ceară Comisiei Europene crearea unui cadru legal de armonizare a legislației sociale din transporturi la nivelul UE și înființarea unui organism care să supravegheze aplicarea legislației: Agenția Transporturilor Terestre.
„Le-am propus colegilor din S&D să lucrăm împreună pentru a introduce în raportul asupra Cărții Albe a Transporturilor câteva priorități clare cum ar fi: implementarea dimensiunii sociale în transporturi prin armonizarea legislaţiei sociale în UE, soluții clare de reducere a numărului accidentelor în rândul participanților la trafic – mai ales în statele unde infrastructura nu este dezvoltată – îmbunătățirea mobilității urbane sau crearea unei piețe unice de transport inteligent” a declarat Claudia Țapardel, raportor S&D pe Implementarea Cărții Albe a Transporturilor 2011.
„Cred că este foarte important ca cel puțin pentru transportul rutier, raportul la care lucrăm să cuprindă necesitatea înființării unei Agenții Europene a Transporturilor Terestre care să supravegheze nivelul de implementare a legislației sociale din domeniu, acesta fiind doar un exemplu. Agenția ar putea cuantifica de asemenea necesarul de investiții în infrastructura rutieră pentru atingerea obiectivului de reducere a numărului de accidente din anumite regiuni” a completat eurodeputata PSD.
“Raportul este bine construit și pozitiv, dar mi-aș dori să țină cont și mai mult de diferențele de dezvoltare a infrastructurii între statele coeziunii și restul statelor membre” a subliniat europarlamentarul PSD.
Aceasta a continuat spunând că “susținerea investițiilor europene în infrastructura din regiunile mai puțin dezvoltate este cheia unui sistem logistic unitar în UE. Prin supravegherea investițiilor și prin politici clare de aplicare a normelor de transport în statele cu o infrastructură inferioară celei din Vest se vor atinge mai ușor obiectivele stipulate în Cartea Albă a Transporturilor: sustenabilitatea în primul rând și de asemenea reducerea numărului accidentelor de trafic.”
„Nu putem cere rezultate statelor care au investit puțin în infrastructura rutieră fără să ajutăm regiunile mai puțin dezvoltate la acest capitol să crească” a adăugat Claudia Țapardel.
O soluţie inovatoare în ceea ce priveşte asigurarea egalităţii de şanse în sectorul de transporturi a fost propusă de europarlamentarul PSD - un cadru pentru colectarea şi procesarea statisticilor pentru ocuparea femeilor în campul muncii din sectorul transporturilor.
„Există un potenţial socio-economic evident în creşterea rolului femeilor în transporturi. Primul pas este să avem datele statistice necesare pentru a uşura implementarea şi monitorizarea progresului unei astfel de strategii, de asigurare a unui echilibru economic, de şanse şi de gen în transporturi” a mai specificat Claudia Ţapardel.
Amendamentele S&D vor fi depuse cel târziu luni, 20 aprilie și dezbătute în sedințele ulterioare ale Comisiei TRANS din Parlamentul European.
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un simplu „Click” - „Îmi place”, comunității noastre de cititori de pe pagina de Facebook.
DorohoiNews.ro, 16-04-2015
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.