Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…
De la bun inceput trebuie mentionat ca durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Mai mult, utilizarea masinii cu preponderenta in mediul urban va accelera imbatranirea intregului kitt de ambreiaj. Iar dupa parerea mea, o vina au si instructorii de la scolile de soferi care ne “invata” ca franarea trebuie realizata cu ambreiajul patinat… Insa haideti sa vedem care sunt cele trei simptome caracteristice unei iminente cedari a ambreiajului:
Daca este sesizata o rezistenta nefiresc de mare la apasarea pedalei de ambreiaj este clar ca ambreiajul incepe sa dea semne de “oboseala”, insa cedarea nu va fi imediata. Totusi tineti cont ca daca mergeti la service in aceasta etapa, puteti economisi o suma importanta de bani.
Daca la rulare sesizati ca ambreiajul patineaza, iar trecerea dintr-o treapta de viteza in alta este ingreunata (“agata”), atunci trebuie sa va programati la un service. In prima faza problema apare la viteze mari, insa in timp veti observa ca desi motorul este “ridicat in ture”, nu veti mai reusi sa depasiti nici 100 km/h. Iar apoi, viteza maxima pe care o va atinge masina va fi din ce in ce mai mica… Mare atentie ca daca veti amana remedierea problemei, creste riscul distrugerii discului de ambreiaj si veti ramane blocati in trafic…
Daca motorul se tureaza excesiv in primele trei trepte de viteza sau daca nu se poate cupla “la rece” prima treapta ori marsarierul, inseamna o defectiune iminenta a ambreiajului.
Asa ca ar fi bine sa tineti cont de aceste simptome si sa va adresati unui service specializat care va poate remedia problema. Pentru ca daca amanati deznodamantul nu faceti decat sa pierdeti mai multi bani si chiar sa va puneti viata in pericol. Sursa: autovit.ro
06.07.2013 la 12:47
as mai putea adauga urmatoarele,1.nu tineti niciodata piciorul sprijinit pe pedala cum am vazut f multe persoana ca obisnuiesc sa faca '2franarea corecta se face cu ambreiajul calcat la maxim nu la jumatate'3 se observa foarte usor uzura la ambreiaj la plecarea de pe loc foarte lenta si chiar de multe ori se simte un miros de ambreiaj ars,inainte de a te duce in service daca te pricepi un pic se ma poate regla ambriajul pana se termina asa ca nu te indeparta mult de casa ca nui sigur ca te mai intorci cu masina,evita urcarile in pante mari ca acolo ramaii,,,,,etc
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.