Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Multi soferi nu constientizeaza ca rularea cu probleme grave la sistemul de suspensie este deosebit de periculoasa. Oricand una dintre componentele suspensiei poate ceda la un viraj mai in forta, iar urmarile pot fi in unele cazuri dramatice deoarece masina devine practic incontrolabila. Asa ca vreau sa discutam despre cum putem verifica singuri daca sistemul de suspensie al masinii functioneaza in parametri..
In primul rand este esential sa stabilim exact rolul sistemului de suspensie... Astfel pe langa confortul la rulare asigurat prin amortizarea socurilor preluate din carosabil, sistemul de suspensie influenteaza decisiv si tinuta de drum a masinii, implicit siguranta la rulare. Mai trebuie stiut ca in special amortizoarele uzate pot fi cauza pierderii controlului in curbe sau in conditii de vant puternic. In practica s-a mai constatat ca riscul de acvaplanare si distanta de franare cresc considerabil odata cu aprecierea gradului de uzura al amortizoarelor. Asa ca un prim sfat ar fi ca dupa un rulaj de aproximativ 60.000 km sa inlocuiti amortizoarele deoarece cu cat uzura avanseaza cu atat performantele lor scad. Insa mai trebuie sa tineti cont ca durata de viata a amortizoarelor este influentata decisiv si de conditiile de rulare, astfel daca masina este utilizata preponderent in orase pline de gropi, amortizoarele ar trebui schimbate mai repede.
Pentru a evalua singuri starea de functionare a sistemului de suspensie se recomanda ca periodic sa fie apasata caroseria in zona amortizoarelor. Daca in urma acestui procedeu se constata ca autoturismul se inclina prea mult si rapid intr-o parte sau alta, inseamna ca ori amortizorul ori arcul respectiv s-au slabit. Alte indicii pot fi zgomotele puternice in mers sau socurile la rularea pe suprafete neregulate. Iar daca la un control vizual comparativ al suspensiei rotilor de pe aceeasi punte este sesizata o diferenta cu privire la inaltimea vehiculului (inclinare), diagnosticul este evident.
Un alt sfat deosebit de important este schimbarea in pereche a amortizoarelor si a arcurilor, cu toate celelalte componente ale sistemului de suspensie al puntii. Este bine de stiut ca solutia de a schimba un singur amortizor de pe punte genereaza firesc o scadere a duratei de viata a acestuia. Si chiar daca inlocuirea unui singur amortizor este o solutie mai economica, autoturismul va avea un comportament nefiresc si deosebit de periculos la rulare. De asemenea se impune inlocuirea amortizoarelor uzuate cu altele noi de origine controlata fiind binecunoscut faptul ca pe piata sunt oferite multe piese de schimb contrafacute, de calitate slaba, si care pot pune in pericol siguranta in trafic.
Iar daca in urma acestei inspectii relativ empirice aveti dubii asupra gradului de uzura a sistemului de suspensie, atunci se impune o inspectie tehnica amanuntita la un service specializat. Sursa: autovit.ro
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.