Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Printre cele mai periculoase situatii cu care se poate confrunta un sofer in mers este fara indoiala defectarea sistemului de directie. Iar consecintele sunt de cele mai multe ori deosebit de grave… Asa ca ar fi bine de stiut care sunt primele simptome prin care sa ne putem da seama ca avem o problema la sistemul de directie…
In primul rand trebuie sa pozitionati masina pe un carosabil perfect neted, iar cu rotile pe aceasta suprafata oscilati volanul dintr-o parte in alta si apoi aplicati o forta slaba, de jos in sus si invers. Astfel se poate constata o eventuala deplasare relativa intre volan si coloana de directie ce poate indica un joc excesiv. De asemenea se recomanda sa trageti si sa impingeti de volan in mai multe directii pentru a depista si alte slabiri ale unor cuplaje elastice ori articulatii.
Tot pentru a depista un posibil joc excesiv al directiei, cu motorul in functiune si cu rotile in pozitie dreapta, trebuie sa rotiti usor volanul stanga-dreapta, dar fara a misca rotile. Apoi virati complet stanga si dreapta pentru a controla daca exista joc excesiv, vibratii sau zgomote anormale.
Daca in urma acestei inspectii nu sunteti convinsi de functionarea in parametri a sistemului de directie, va trebui sa treceti la o verificare mai amanuntita, eventual la un service. Intr-o prima faza trebuie analizata vizual functionarea sistemului, astfel cu masina pe canal sau elevator va trebui rotit volanul stanga-dreapta (daca autovehicul este suspendat, rotile trebuie miscate manual stanga-dreapta pe intreaga cursa). Astfel va veti da seama daca mecanismul de directie este greu manevrabil sau veti observa posibile scurgeri din caseta. De asemenea se mai recomanda o inspectie vizuala a componentelor timoneriei in ceea ce priveste uzura ori fisurile, in timp ce volanul este rotit. Tot in aceasta etapa mai puteti descoperi daca la rotirea manuala a rotilor se constata o cursa incompleta a mecanismului de directie, mai exact lovirea de o parte fixa a sasiului.
Este bine de stiut ca problemele directiei conduc la costuri de reparatie mari si la uzura prematura a anvelopelor. Asa ca in timpul testului de condus trebuie urmarit daca directia este prompta si daca exista vibratii resimtite in volan atat la virarea rapida cat si la cea lenta. Se mai recomanda ca pentru verificarea eventualelor probleme la articulatii sa abordati un traseu mai dificil, cu pavaj stricat ori piatra cubica. Sursa: autovit.ro
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.