Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Comunicarea nonverbala ramane o parte esentiala a interactiunii umane, la orice nivel, inclusiv intr-o firma, intr-o afacere, care trebuie condusa cat mai bine, in aceste vremuri grele. Fiecare dintre noi incercam sa gasim indicii, sa "citim" cat mai repede si mai exact gandurile persoanelor cu care trebuie sa lucram, iar cand vorbim de afaceri, de bani multi si mize tot mai mari, totul se transforma intr-un joc de poker, in care fiecare gest poate trada "mana" partenerului. Un studiu recent al MIT, citat de Forbes, arata ca nu putem ignora aceste semne, decat pe propriul risc, scrie ziare.com.
In afaceri, la fel ca intr-o intalnire romantica, de exemplu, doua persoane angajate intr-o discutie incearca sa-si impreioneze sau sa-si intimideze, dupa caz, interlocutorul, folosindu-si toate atuurile, intregul arsenal de siretlicuri, inclusiv nonverbale.
In cazul interviurilor de angajare, de exemplu, nu conteaza atat de mult intrebarile puse de candidati, cat ordinea in care acestea sunt puse.
O intrebare despre beneficiile primite la pensionare, sau clauzele de confidentialitate si litigii, pusa prea devreme, poate trimite un semnal extrem de prost angajatorului, desi intrebarea este pertinenta si perfect justificata.
Mergand si mai departe, o persoana care face astfel de greseli evidente de comunicare nonverbala nu poate transmite decat faptul ca este superficiala, ori ca nu stie sa se poarte cu oamenii, doua "calitati" nu foarte apreciate de angajatori sau parteneri de afaceri.
Expertii in comunicare nonverbala sustin ca nimic nu este mai importanat decat brandul, imaginea transmisa, atata pentru o companie cat si pentru un individ. Desigur, aceasta imagine trebuie sa fie in acord cu realitatea, iar semnele nonverbale sunt cele care pot dezvalui adevarul, in ultima instanta, putand sa naruie peste noapte o intreaga strategie de comunicare.
Un exemplu pozitiv, in sensul acesta, de succes, ar fi cel al unui nou director al sistemului de metrou din New York, care a mostenit, odata cu functia, si o multime de probleme, unele mai spionase ca altele.
Fara sa-si piarda cumpatul, interesat sa transmita cat mai repede un semnal pozitiv, cum ca lucrurile sunt pe cale sa se schimbe, noul director a luat o prima decizie extrem de interesanta. A pornit un razboi cu graffiti-ul de pe vagoane. Toate garniturile erau curatate si vopsite, de indata ce ajungeau in depou, de toate desenele facute de tinerii newyork-ezi, celebre in toata lumea, insa deranjante pentru calatori.
In scurt timp, "artistii urbani" au renuntat sa mai murdareasca metroul, iar milioanele de calatori au inteles foarte clar ca ceva incepe intr-adevar sa se schimbe.
Totul s-a intamplat fara investitii majore sau modernizari ce ar fi costat milioane de dolari si ar fi durat ani de zile, pe care noul director poate nici nu i-ar mai fi prins la conducere, daca n-ar fi facut acest prim gest, aparent neimportant, insa de mare impact. (DorohoiNews.ro)
Doi prieteni stau de vorbă:
- Ce mai faci?
- Uite, m-a lăsat nevasta pentru cel mai bun prieten.
- Credeam că eu sunt cel mai bun prieten al tău…
- Acum e el…
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.