Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
In afara de factorii de mediu care favorizeaza aparitia ruginii si vibratiile provenite din carosabil, folosirea masinii proponderent in traficul urban este un alt factor care conduce in timp la deteriorarea esapamentului. Asa ca se impune cunoasterea unor notiuni de baza care sa ajute la prelungirea duratei de viata a intregului sistem de evacuare.Sistemul de evacuare joaca un rol determinant atat in functionarea in parametri optimi a autovehiculului cat si in protejarea mediului ambiant prin atenuarea zgomotului si reducerea emisiilor poluante. Dar este bine de stiut ca pe langa un confort acustic, starea tehnica a esapamentului contribuie decisiv si la imbunatatirea puterii motorului, a cuplului si nu in ultimul rand a consumului de carburant.
Desi mare parte din galerie nu este vizibila se stie ca traseul esapamentului porneste de la propulsor pana in partea din spate a masinii. Astfel ansamblul elementelor care constituie sistemul de evacuare are o lungime de aproximativ 3 metri si este atasat sub caroseria autoturismului.
Un factor deosebit de important care influenteaza durata de viata a sistemului de evacuare este chiar modul de exploatare al masinii. Astfel traseele scurte, opririle dese ale motorului si in general rularea cu preponderenta in mediul urban favorizeaza aparitia condensului in toba de esapament deoarece sistemul de evacuare atinge temperatura normala de functionare dupa minimum 5 kilometri…. Prin urmare aparitia condensului in interiorul galeriei conduce la corodarea tablei din care este confectionata toba de esapament. In plus socurile termice datorate pornirilor si opririlor dese accelereaza actiunea de corodare. De asemenea pe timp de iarna, mazga proiectata pe traseul tobei poate accelera fenomenul de coroziune din exterior.
Insa cele mai importante deteriorari ale tobei de esapament se produc in urma socurilor la rularea pe suprafete neregulate si care conduc inevitabil la aparitia vibratiilor traseului, slabirea garniturilor de fixare, iar in final desprinderea unor componente ale sistemului de evacuare. Astfel se impune o verificare periodica a intregului sistem de evacuare la un service autorizat, operatiunea constand in inspectarea atenta a garniturilor de etansare, verificarea gradului de uzura al tuturor componentelor, precum si a sistemelor de fixare. Sursa: autovit.ro
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.