Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În momentul în care constată o neregulă în contractul cu banca, clienţii tind să închidă ochii şi să accepte ceea ce le cere banca sau încearcă soluţionarea amiabilă. Totuşi, o asemenea situaţie este un precedent periculos. Toleranţa sau necunoştinţa unora încurajează instituţia financiară să persevereze în comportamentul abuziv, ba chiar să depăşească flagrant limitele, în unele cazuri. Iar practicile abuzive nu se regăsesc numai în cazul băncilor, ci şi în cazul instituţiilor financiare non-bancare.
Atunci când lucrează cu instituţiile financiare, clienţii trebuie să înţeleagă faptul că, în mod legal, orice informaţie este transparentă. Dacă un angajat al instituţiei încearcă să ascundă anumite informaţii sau dacă în contract apar mai puţine costuri decât se achită faptic, atunci situaţia trebuie tratatată cu seriozitate. Banca respectivă sau acea instituţie financiară non-bancară abuzează de drepturile pe care le are. Peste 6.000 de persoane au depus reclamaţii la ANPC între 2012 şi 2013 şi 40% dintre aceastea au fost declarate întemeiate, după investigaţii. Cei mai mulţi clienţi se plâng de:
Nerespectarea clauzelor contractuale
Neînscrierea în contractul de credit a tuturor comisioanelor
Existenţa clauzelor abuzive
Perceperea comisionului de risc
Neînchiderea conturilor solicitate
Informare incompletă şi/sau incorectă
Eliberare de card cu întarziere
Blocare cont
Modificare dată de plată scadentă
Neeliberare document de stingere a obligaţiilor de plată
Neeliberare grafic de rambursare
Lipsa unei copii a contractului
Refuz reeşalonare
Mărire rată lunară de credit
Popriri abuzive pe salariu/pensie
Refuz creditare
Tratament preferential la ghişeu pentru clienţii băîncii faţă de nonclienţi.
Toate aceste probleme şi multe altele au fost descoperite de ANPC şi sancţionate în consecinţă, în urma controalelor efectuate. Între 2012 şi 2013, peste 400 de filiale bancare şi IFN-uri au primit amenzi în valoare de 3,64 milioane lei, potrivit datelor publicate de instituţie. Cea mai mare amendă a fost de 80.000 lei.
„Serviciile financiare trebuie să fie transparente, mai ales în condiţiile economice pe care le parcurgem, când multora le este greu oricum să îşi returneze creditele. Nu trebuie să existe ambiguităţi care să trădeze încrederea clienţilor. Totuşi, încă există multe bănci care nu prezintă în oferte, uneori nici în contracte, toate costurile pentru serviciile prestate. Tocmai de aceea, noi vom desfăşura acţiuni de control ori de câte ori este necesar”, au declarat oficialii ANPC.
Potrivit ANPC, numărul reclamaţiilor în domeniul bancar au fost ceva mai puţine în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, a crescut numărul nemulţumirilor legate de activitatea instituţiilor financiare non-bancare. Sursa: imopedia.ro
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.