Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Peste mai puţin de două luni, iarna o să îşi intre în drepturi, aşa că germanii de la ADAC au făcut ce ştiu ei să facă mai bine, adică au testat anvelopele de iarnă pentru sezonul 2014/2015 şi au realizat un top cu cele mai bune cauciucuri de iarnă.
Nemţii de la ADAC au testat cele mai noi anvelope de iarnă şi au făcut un top cu ele. Îţi reamintim că rişti amenzi usturătoare dacă te prinde zăpada sau poleiul şi nu ai cauciucuri de iarnă montate pe maşină.
Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii începând cu data de 1 noiembrie, doar in cazul in care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Conform Brigadei Rutiere a Capitalei, purtarea anvelopelor de iarnă este obligatorie din momentul în care începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă.
„Obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condiţiile meteorologice, după cum se precizează în Ordonanţa de Guvern 5/2011. Astfel, şoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică” a declarat pentru Promotor Andrei Codău, inspector la Brigada Rutieră.
„Dacă pe 1 ianuarie nu ninge, iar carosabilul nu este acoperit cu zăpadă, conducătorii auto nu sunt obligaţi să aibă montate cauciucurile de iarnă”, a explicat oficialul de la Brigada Rutieră.
În cazul în care sunt prinşi în trafic fără anvelope de iarnă, sau că acestea nu respectă condiţiile prevăzute de lege („conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă” – Art.100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier), şoferii riscă până la 1.600 de lei amendă (20 de puncte de amendă, fiecare punct costând şoferii 80 de lei).
Cauciucurile de iarnă sunt construite special pentru a face faţă şofatului în condiţiile dificile caracteristice iernii precum zăpadă, gheaţă, polei, iar experţii în domeniu sunt cu toţii de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de +7 grade Celsius, potrivit Descoperă.ro.
Cauciucurile de iarnă au o compoziţie şi o amprentă diferită de a cauciucurilor obişnuite, şi din aceste motive au o aderenţă sporită pe carosabilul umed şi alunecos. În condiţiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puţin elastice şi în consecinţă au performanţe inferioare celor de iarnă.
Prin urmare, cauciucurile de iarnă devin o investiţie vitală, fără de care condusul în condiţii de frig, polei, ninsoare etc. devine extrem de riscant nu doar pentru automobile, ci şi pentru viaţa şi integritatea fizică a şoferilor şi pasagerilor. Sursa: romaniatv.net
Iată, aşadar, foto cu topul celor mai bune anvelope de iarnă pentru sezonul 2014/2015 pe două tipodimensiuni: 175/65 R14 T şi 195/65 R15 T.
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.