Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]

spamui

Atunci când vine vorba de emailuri, utilizatorii se împart în două mari categorii: cei care le citesc şi sortează şi cei care sunt depăşiţi de ele. Utilizatorii profesionişti de email sau cei care se bazează pe această formă de comunicare zi de zi ştiu că dacă nu ai un sistem bine organizat rişti să nu mai faci faţă.

Un exerciţiu simplu este să intri în căsuţa ta de email şi să vezi câte emailuri ai în Inbox şi câte dintre ele sunt necitite. Dacă numărul primei categorii depăşeşte 30 atunci trebuie să faci ceva înainte să fii copleşit de avalanşa de emailuri. Regula de bază pentru tratarea emailului este să nu îl ignori şi, pe cât posibil să acţionezi imediat. Sfaturile de mai jos sunt bazare (parţial) pe metoda "Inbox Zero" dezvoltată de podcasterul şi bloggerul Merlin Mann. Autorul acestei metode locuieşte în San Francisco şi a devenit cunoscut după ce a prezentat-o angajaţilor Google în anul 2007.

1. Învaţă ce înseamnă TO şi CC Contează foarte mult să înţelegi când îţi este un email adresat ţie şi cineva aşteaptă un răspuns şi când un mesaj este trimis doar pentru a fi citit. Cine ştie să folosească în mod corect comunicarea pe email va pune destinatarul la "To" (Către) doar atunci când este aşteptat un răspuns. Dacă adresa ta de email este pusă la "CC" (Carbon Copy) atunci nu este necesar să răspunzi. Citeşti emailul şi apoi fie îl sortezi, fie îl ştergi.

2. O singură privire Dacă ai în faţă un calculator şi te ocupi de emailuri, asigură-te că nu citeşti un email decât o singură dată. Specialiştii spun că utilizatorii cad foarte des în capcana citirii unui email pe jumătate. Dacă ai selectat un mesaj, citeşte-l până la capăt şi apoi actionează asupra lui. E nevoie de un răspuns? Oferă-l pe loc. Nu te interesează emailul? Şterge-l! E ceva la care trebuie să răspunzi mai târziu sau ai nevoie de detalii suplimentare? Marchează-l ca necitit sau cu un steguleţ şi fixează un moment pentru a te ocupa de el. În ultimii doi ani au apărut aplicaţii care te ajută foarte mult în munca de sortare şi amânare a emailurilor. Mailbox, aplicaţia cumpărată de creatorii Dropbox te lasă să alegi un timp anume pentru un email. Poţi să îl amâni să apară în Inbox pentru seară, a doua zi, în week-end sau o săptămână mai târziu. Există şi posibilitatea ca utilizatorul să vadă acel email doar pe Desktop şi să nu fie nevoit să se "împiedice de el în Inbox" de fiecare dată când deschide aplicaţia pe telefonul mobil. Mail Pilot, Inbox de la Gmail, Dispatch sau chiar Outlook sunt tot atâtea aplicaţii care merită folosite.

3. Mai multe device-uri, acelaşi cont de email Un telefon mobil te poate ajuta să scapi de avalanşa de emailuri cu ajutorul notificărilor. Cine primeşte multe emailuri şi nu are decât un minut la dispoziţie sau vrea să le citească încă din autobuz, pe drum spre muncă, poate să câştige timp preţios. Procesarea emailurilor este definită de Merlin Mann (creatorul conceptului "Inbox Zero") drept "mai mult decât verificarea lor, dar mai puţin decât răspunsuri trimise la fiecare email". Atunci când primeşti un email şi ştii că nu te interesează îl ştergi din prima, de pe telefon. El nu va apărea pe desktop şi nu îţi va solicita atenţia pentru secunde sau minute în plus odată ce te apuci de treabă. Îţi este mai uşor să faci asta de pe un ecran mai mare? Foloseşte un iPad sau orice altă tabletă conectată la Internet. Cel care a trimis emailul nu va ştii niciodată dacă mesajul a fost citit, şters sau dacă răspunsul vine de pe smartphone sau computer.

4. Spam-ul trebuie tratat ca atare Spam înseamnă mesaj nesolicitat. De obicei astfel de mesaje vin de la companii care încearcă să vândă sau să înşele utilizatorul. Cu toate acestea există spam şi de la prieteni, rude sau colegi de muncă. Dacă primeşti zilnic mesaje mari de la anumite companii, comunicate de presă, newsletter-uri sau eşti pus în câmpul "CC" la conversaţii care nu te interesează nu te feri să marchezi mesajul ca şi SPAM. Odată marcat, utilizatorul va ajunge de fiecare dată în căsuţa dedicată unor astfel de mesaje şi timpul tău nu va mai fi irosit. Există unelte şi aplicaţii speciale care te ajută să scapi de SPAM. Servicii precum SaneBox, SpamSieve sau chiar cele incluse în Gmail pot să decidă pentru tine dacă un mesaj vine de la un spammer sau o companie sau e trimis de mamă sau soţ. Astfel de mesaje sunt fie incluse în căsuţe speciale de email pe care le poţi controla mai târziu, fie sunt şterse automat. Un alt gen de servicii sunt Unroll.me, Unlistr sau OtherInbox. Utilizatorul poate să primească săptămânal o sinteză a mesajelor primite şi de acolo să aleagă la ce vrea să dea Unsubscribe (Dezabonare).

5. Impune-ţi stilul în conversaţiile pe email Dacă vei răspunde de două ori la emailuri la doar un minut după ce ai primit mesajul, interlocutorul tău va aştepta acelaşi lucru de fiecare dată. Specialiştii nu recomandă răspunsul rapid la email şi dintr-un alt motiv: cine are nevoie de un răspuns rapid poate să folosească alte metode de comunicare. Emailul este înlocuitorul scrisorii trimise prin poştă. Aşa cum în urmă cu 30 ani nimeni nu se aştepta să trimită o scrisoare şi să primească un răspuns în mai puţin de o săptămână, la fel nu este rezonabil să ceri un răspuns la email în 5 minute şi nici chiar o oră. Emailul presupune o conexiune la Internet şi tocmai de aceea, când e vorba de rapiditate e mai simplu să suni la telefon sau să trimiţi un SMS dacă vrei să ai un răspuns imediat. Există însă şi o categorie de angajaţi care au în "Job Description" menţionat accesul la email şi răspunsul la orice solicitare în decursul unei anumite perioade de timp. Regula de faţă nu se referă la ei.

6. Distincţie între emailuri de muncă şi de serviciu
Cei mai mulţi utilizatori de email confundă adresa de la muncă şi cea personală. Unii nu au nici măcar conturi diferite. Pentru ei, sistemul cel mai important este acela al prioritizării. Merlin Mann explica această ideea printr-o întrebare simplă şi un răspuns la fel de simplu: - Cum ştii că un email este de foarte mare importanţă? - Emailul de foarte mare importanţă este acela pe care fie l-ai rezolvat deja, fie te ocupi de el în acel moment. Idea este că nu extsă mai mult de "o prioritate" la un moment dat.

7. Nu e nevoie să citeşti emailul
Ultimul sfat oferit de specialişti este unul care poate părea greu de crezut, dar pentru a scăpa de emailuri nu este nevoie să le citeşti, de cele mai multe ori. Verifică subiectul şi expeditorul. Îl cunoşti şi te interesează subiectul? Îl deschizi pe loc! Nu te intereseaza? Şterge-l sau pune în Arhivă. Vei salva astfel mai mult timp şi vei putea să-ţi foloseşti timpul pentru emailurile cu adevărat importante. sursa: adev.ro

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un simplu „Click” - „Îmi place”, comunității noastre de cititori de pe pagina de Facebook.



 

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro




DorohoiNews.ro



GALERIE FOTO

spamui
DorohoiNews.ro, 24-05-2015

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Am fost informat(a) despre Politica de Confidențialitate şi de Securitate a prelucrării datelor cu caracter personal, declar ca am peste 16 ani și sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal:
- pentru ofertare comerciala
- pentru activitati promotionale: concursuri, reclame, publicitate
Security Code

COMENTARII VIZITATORI

Fii primul care comenteaza!

Publicitate



Panoramic Travel Botosani

BANCUL ZILEI !


DorohoiNews.ro


Doi prieteni stau de vorbă:
- Ce mai faci?
- Uite, m-a lăsat nevasta pentru cel mai bun prieten.
- Credeam că eu sunt cel mai bun prieten al tău…
- Acum e el…



DOROHOI NEWS - Primim la redacție

DorohoiNews.ro






PARTENERI - AJOFM BOTOSANI

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

POLIȚIA LOCALĂ DOROHOI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Dorohoi News

DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro



UMANITAR

DorohoiNews.ro

Donatii online prin contul PAYPAL…



DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro



PUBLICITATE


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Ecomed Dorohoi

DorohoiNews.ro

Ultimele anunturi

Nu te vom uita niciodată!

Nu te vom uita niciodată!
Cu durere în suflet, aducem la cunoștința rudelor, prietenilor și tuturor cunoscuților că ...

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)
Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete). Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta ...

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență
COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență. Pentru mai multe detalii vă ...

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)
Societate comercială din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, ...

Sincere condoleanțe din partea Direcției de Asistență Socială Dorohoi!

Sincere condoleanțe din partea Direcției de Asistență Socială Dorohoi!
Colectivul Direcției de Asistență Socială Dorohoi este alături de doamna Claudia Chirilă, la decesul ...

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Dumnezeu să-l odihnească în pace!
Colectivul Departamentului de panificație, din cadrul S.C. „Spicul 2” Dorohoi, împărtășește ...

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL
O inima buna a incetat sa mai bata, un suflet mare s-a ridicat la cer, lasand in urma un gol imens si ...

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL
Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a Dlui. SURUGIU VIOREL, din partea Dlui. PORUMBOIU ADRIAN. CONDOLEANTE!  

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA
Sincere condoleanțe familiei îndurerate la trecerea în neființă a dlui. SURUGIU VIOREL, ...

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU
Colectivul S.C. Spicul 2 S.R.L., cu inimile îndurerate, își ia RĂMAS BUN de la cel ce a ...

PARTENERI

DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro