Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Mai multe persoane s-au prezentat, zilele trecute, la sediul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea, după ce li s-au blocat cardurile naționale de sănătate. Pentru a evita statul la cozi și nervii întinși la maxim, pe site-ul CAS sunt prezentate etapele utilizării cardului și deblocării acestuia în cazul în care s-a blocat.
Activarea cardului de sănătate se face la orice furnizor de servicii medicale la care asiguratul apelează prima dată după primirea documentului, scrie monitorulvn.ro. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului. Operațiunea de activare durează maxim 30 de secunde și constă în înlocuirea codului pin inițial al cardului (000) cu un cod PIN din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge. Cardul naţional de sănătate primit de asigurat conţine doar datele sale de identificare.
Pe card şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate: numele şi prenumele asiguratului, codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate, numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate (CID), data naşterii, termenul de valabilitate al cardului (5 ani). Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.
Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.
Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul PIN. Dacă asiguratul tastează greşit codul PIN al cardului de sănătate, de cinci ori consecutiv, acesta se blochează. În această situaţie, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995 pentru deblocare.
Asiguraţii care au primit carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate sau au pierdut/distrus acest document vor solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află. Asiguraţii vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situaţia în care cardul conţine date eronate. Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poștă a noului card, în cazul pierderii/distrugerii cardului iniţial. Costurile sunt de 15 lei. Plata se va face la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află asiguratul.
În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate. De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conștiință, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate. Adeverinţa este valabilă trei luni de la eliberare.
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.