Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Ministerul de Finanțe vrea să modifice substanțial regulile care guvernează cazierul fiscal aprobând un nou cadru legal care să îl reglementeze, cu noi reguli și prevederi modificate față de cele aplicabile în momentul de față.
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma.
Ministerul de Finante vrea sa modifice substantial regulile care il guverneaza, aproband un nou cadru legal care sa il reglementeze, cu noi reguli si prevederi modificate fata de cele aplicabile in momentul de fata, potrivit AvocatNet.ro.
Ordonanta lansata in dezbatere publica de Ministerul de Finante clarifica definitia actuala a cazierului fiscal, explicand mai precis si scopul documentului.
Documentul se utilizeaza in scopul prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, precum si a eficientizarii de catre organele fiscale a procesului de administrare a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri ale bugetului general consolidat datorate de catre contribuabili, prin asigurarea accesului la informatii care releva modul de respectare a legislatiei fiscale, contabile, vamale si a disciplinei financiare de catre contribuabili.
Noua definitie extinde si sfera de aplicare a cazierului fiscal stabilind ca documentul vizeaza si entitatile fara personalitate juridica, acestea nefiind mentionate expres in legislatie aplicabila in prezent. OG nr. 75/2001 prevede acum ca in cazierul fiscal se tine doar evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice.
Cand este necesar un cazier fiscal?
In prezent, prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie in urmatoarele situatii:
- la infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole, de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati;
- la solicitarea inscrierii asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora;
- la autorizarea exercitarii unei activitati independente de catre solicitanti;
- la cesiunea partilor sociale sau a actiunilor de catre noii asociati sau actionari;
- la numirea de noi reprezentanti legali, precum si la cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social.
Acesta lista ar urma sa fie completata, noul act normativ gandit de MFP stabilind ca prezentarea cazierului fiscal va fi necesara si in cazul cooptarii unor noi membri in asociatii si fundatii, atunci cand acestia dobandesc si calitatea de reprezentanti legali.
Noi fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal
Proiectul de act normativ publicat de MFP stabileste ca in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si entitatilor fara personalitate juridica, precum si a asociatilor, actionarilor, membrilor si reprezentantilor legali sau desemnati ai persoanelor juridice sau ai entitatilor fara personalitate juridica, se inscriu informatii privind faptele sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, urmand ca faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal sa se stabileasca prin hotarare de Guvern, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a noului cadru legal.
In plus fata de prevederile actuale, noua ordonanta propusa de Finante, extinde sfera de aplicare a cazierului fiscal prin reglementarea unor noi situatii care vor fi inscrise in document. Astfel, daca acum sunt inscrise in cazierul fiscal doar atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent si inactivitatea fiscala, in viitor, documentul va cuprinde si mentiuni care vizeaza atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoreasca definitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Sursa: realitatea.net
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.