Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]

ncălzirea motorului

Inainte era clar, trebuia incalzit, si ma refer acum la masina noastra nationala si exclusiva inainte de 1989 – Dacia 1310. Care ati condus asa ceva, stiti ca iarna nu era chip sa pleci cu Dacia de pe loc, pana nu se incalzeaza motorul. Daca incercai, cu socul tras bineinteles, se lasa cu smucituri, balbaieli si cu oprirea motorului. Pentru ca Dacia nu avea nimic care sa gestioneze pornirea la rece si mentinerea relanti-ului, ci tu trebuia sa reglezi asta rin parghii care mareau cantitatea de benzina ce intra in cilindri.

Nu mai e cazul acum. Toate masinile actuale au sisteme de injectie, cu gestiune electronica, care stie la cat sa duca turatia motorului, astfel incat acesta sa nu se opreasca. Tot electronica reduce turatia progresiv, pana la relanti, pe masura ce motorul se incalzeste. Sigur ati vazut cum iarna, la pornire, acum turometrului sare la peste 1.000 rpm si ramane acolo, pana se incalzeste motorul.

Asa… cum spuneam, problema asta e discutata de mult timp si exista pareri si pareri. Unii spun ca, la masinile moderne, nu trebuie sa mai stai sa se incalzeasca putin motorul inainte sa pleci. Adica recomanda plecarea de pe loc fara intarziere si apoi condus lejer, fara turatii mari, pana la incalzirea optima a motorului. Cei care recomanda acest lucru spun ca ajungi sa consumi inutil benzina, daca stai cateva minute pe loc, la pornire si ca motorului nu i se intampla nimic, daca pleci imediat dupa pornire.

Eu sunt de alta parere. Niciodata, iarna, n-am plecat imediat dupa pornire, ci am asteptat cateva minute. In general, am un ritual. Pornesc motorul, apoi cobor si curat geamurile. Plec, doar dupa ce stiu ca s-a incalzit putin apa si merg cu maxim 2.000 rpm pana cand se incalzeste complet.

Logica mea este asa. La pornirea la rece, motorul este bocna. Antigelul este pe la 0 grade celsius, iar uleiul motorului este gros si rece. Nu mai zic de cel din cutia de viteze, care este la fel de rece si gros. Ati vazut ca schimbatorul opune rezistenta cand transmisia este rece.

Da, motorul consuma o gramada de benzina la pornire, iarna, dar prefer sa stau cateva minute cu el pornit, la turatia lui, decat sa uzez aiurea motorul si sa ma enervez cand se balbaie la o acceleratie usoara. Eu cred ca-i fac mult mai bine asa, decat sa-l fortez sa se tureze cand el nu este uns suficient, din cauza uleiului gros.

Nu mai spun de unii soferi cretini, care pornesc motorul la – 20 grade celsius si imediat il tureaza in draci ca sa iasa dintr-un morman de zapada..

Asigurati-va din timp ca aveti in motor un ulei pentru iarna. Va puteti da seama de cat de vascos la temperaturi joase este uleiul dupa primele 2 cifre din codul SAE. Astfel uleiul 5W–40 este mai fluid si la temperaturi mai joase decat 10W-40. Deci cu cat mai scazuta prima cifra, cu atat mai bine! Importanta acestui fapt este acela ca permite o pornire mai usoara iarna si ca asigura o ungere a elementelor in miscare inca de la pornirea motorului.

Daca masina dumneavoastra este cu carburator, nu exagerati cu apasatul pedalei de acceleratie. Cateva pedale si clapeta de starter trasa la jumatate ar trebui sa fie suficientepentru a porni motorul.

Daca masina este pe benzina, injectie mono sau multi-punct, acele ‘sprituri’ de acceleratie nu isi au scopul. La aceste modele, apasand pedala de acceleratie nu faceti decat sa actionati o clapeta de aer. Benzina este reglata de unitatea centrala (sau cum mai este cunoscut ‘computerul de bord’).

La motorul Diesel, pornirea se face pe timp de iarna actionand o perioada mai indelungata electromotorul. Dupa pornire nu recomandam accelerarea acestui tip de motor decat daca este absolut necesar pentru mentinerea unei turatii de relanti.

Daca aveti masina hidramata, puteti sari peste aceasta sectiune. La actionarea electromotorului, tineti apasata la maxim pedala de ambreiaj. Altfel veti obliga electromotorul de pornire sa angreneze si uleiul vascos din cutia de viteze.

Ce faceti daca motorul s-a ‘inecat’? O solutie ar fi aceea de a incerca de cateva ori pornirea motorului dar fara acceleratie si clapeta de starter actionate. Asta ar trebui sa indeparteze excesul de benzina din cilindru. Nu recomandam scoaterea bujiilor si uscarea lor cu flacara, deoarece se poate distruge izolatia ceramica interioara.

Ce combustibil folosesc?
La benzina nu prea exista restrictii, fara apa sa fie! Este recomandat totusi sa folositi un aditiv anti-inghet turnat in rezervor.

La motorina insa lucrurile sunt un pic mai diferite: astfel este recomandata motorina de iarna. Aceasta are o mai buna filtrare la rece, dozarea impiedica sedimentarea parafinei (particulele de parafina formate din cauza temperaturilor scazute raman in stare de suspensie. Unul dintre cei mai importanti factori ai pornirii usoare pe timp de iarna este filtrul de motorina. in vederea asigurarii circulatiei constante si unifome a carburantului conteaza mult daca filtrul este nou sau in stare buna. Ideala este utilizarea filtrului care se poate incalzi, precum si a filtrului care separa apa. Sursa: frip.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro




DorohoiNews.ro



GALERIE FOTO

ncălzirea motorului
DorohoiNews.ro, 02-11-2016

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Am fost informat(a) despre Politica de Confidențialitate şi de Securitate a prelucrării datelor cu caracter personal, declar ca am peste 16 ani și sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal:
- pentru ofertare comerciala
- pentru activitati promotionale: concursuri, reclame, publicitate
Security Code

COMENTARII VIZITATORI

Fii primul care comenteaza!

Publicitate



Panoramic Travel Botosani

BANCUL ZILEI !


DorohoiNews.ro


Doi prieteni stau de vorbă:
- Ce mai faci?
- Uite, m-a lăsat nevasta pentru cel mai bun prieten.
- Credeam că eu sunt cel mai bun prieten al tău…
- Acum e el…



DOROHOI NEWS - Primim la redacție

DorohoiNews.ro






PARTENERI - AJOFM BOTOSANI

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

ZiareBotosani.ro

POLIȚIA LOCALĂ DOROHOI

DorohoiNews.ro

PARTENERI

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Dorohoi News

DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro


PUBLICITATE

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro



UMANITAR

DorohoiNews.ro

Donatii online prin contul PAYPAL…



DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro



PUBLICITATE


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

Ecomed Dorohoi

DorohoiNews.ro

Ultimele anunturi

Nu te vom uita niciodată!

Nu te vom uita niciodată!
Cu durere în suflet, aducem la cunoștința rudelor, prietenilor și tuturor cunoscuților că ...

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)

Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete)
Cafeneaua CAF Dorohoi angajează barman / ospătar (fete). Pentru detalii suplimentare ne puteți contacta ...

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență

COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență
COMMANDO Dorohoi angajează barman - ospătar cu sau fără experiență. Pentru mai multe detalii vă ...

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)

SC din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, conducători auto pe autobetoniere (cife)
Societate comercială din Dorohoi angajează muncitori calificați și necalificați în construcție, ...

Sincere condoleanțe din partea Direcției de Asistență Socială Dorohoi!

Sincere condoleanțe din partea Direcției de Asistență Socială Dorohoi!
Colectivul Direcției de Asistență Socială Dorohoi este alături de doamna Claudia Chirilă, la decesul ...

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Dumnezeu să-l odihnească în pace!
Colectivul Departamentului de panificație, din cadrul S.C. „Spicul 2” Dorohoi, împărtășește ...

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL

Sincere condoleanțe din partea lui RADU CONSTANTIN DANIEL
O inima buna a incetat sa mai bata, un suflet mare s-a ridicat la cer, lasand in urma un gol imens si ...

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL

Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a dlui SURUGIU VIOREL
Un ultim omagiu, la trecerea in nefiinta a Dlui. SURUGIU VIOREL, din partea Dlui. PORUMBOIU ADRIAN. CONDOLEANTE!  

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA

Sincere condoleanțe familiei îndurerate din partea colectivului Mopan Suceava SA
Sincere condoleanțe familiei îndurerate la trecerea în neființă a dlui. SURUGIU VIOREL, ...

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU

Colectivul Spicul 2 SRL își ia RĂMAS BUN de la cel ce a fost liderul societății - IOAN VIOREL SURIGIU
Colectivul S.C. Spicul 2 S.R.L., cu inimile îndurerate, își ia RĂMAS BUN de la cel ce a ...

PARTENERI

DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro


DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro

DorohoiNews.ro