Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Cărămizile Lego au inspirat tot felul de idei inovatoare de-a lungul anilor. Recent, populara jucărie l-a ajutat pe un producător auto francez să creeze un motor electric.
Pasionații de mașini s-ar putea să știe deja că Renault a integrat tehnologia hibridă plug-in în unele dintre mașinile sale, povestea începând cu peste un an în urmă. Dar știai totuși că Lego Technic a fost o parte cheie a procesului de dezvoltare?
Povestea motorului E-Tech a început în urmă cu peste un deceniu. Când Renault a introdus primele sale vehicule electrice în 2009, plănuia, de asemenea, să dezvolte o tehnologie hibridă care să facă posibilă trecerea mai rapidă la vehiculele electrificate.
Pentru a atinge acest obiectiv, inginerii și experții au propus soluții care trebuiau să îndeplinească standardele cerute: ușoare, potrivite pentru vehicule de toate dimensiunile și cu o autonomie minimă complet electrică de 50 km.
Nicolas Fremau, expert în arhitectură hibridă la Groupe Renault, este cel care a avut ideea să folosească piese Lego pentru a realiza un model fizic pe care și l-a imaginat mai întâi pe hârtie.
„Când l-am văzut pe fiul meu jucându-se cu cărămizi Lego Technic acasă, mi-am spus că nu este atât de departe de ceea ce aș vrea să fac. Așadar, am cumpărat ceea ce aveam nevoie, bucată cu bucată, pentru a avea toate elementele de asamblare”, spune Fremau.
„Am avut ideea de a face acest lucru mai întâi pentru a mă ajuta să înțeleg ce să fac. După aproximativ 20 de ore de muncă sub privirile ușor surprinse ale fiului meu, s-a născut modelul”, explică Fremau.
Cu toate acestea, aceasta nu a fost o simplă joacă de asamblare a cărămizilor. Fremau a trebuit să asambleze diferite axe și inele de transmisie, să le lipească și să le foreze pentru a se încadra într-un model și apoi să motorizeze întregul sistem. A creat astfel o piesă de inginerie care i-a permis să testeze diferitele moduri de funcționare a motoarelor.
Modelul în sine a durat 20 de ore pentru a fi finalizat, potrivit lui Fremau, plus următoarele 18 luni pentru a transforma creația Lego Technic într-un vehicul real, funcțional. Aparent, natura tactilă a setului Lego Technic i-a permis lui Fremau să se joace cu lucrurile și să încerce modele la care nu s-ar fi gândit cu adevărat pe hârtie. A avea un produs mic, dar funcțional cu care să experimentezi în plan fizic, a fost cu siguranță un beneficiu.
Procesul de testare a posibilelor moduri de operare i-a permis, de asemenea, lui Fremau să descopere altele noi la care nu se gândise anterior în analiza teoretică. Acest lucru i-a întărit convingerea că era pe drumul cel bun cu acest prototip.
După ce și-a terminat creația, Fremau s-a consultat cu colegii săi pentru a vedea dacă modelul Lego ar putea funcționa în lumea reală.
„Renault a fost întotdeauna o companie foarte deschisă, mai ales când vine vorba de cercetare”, a spus Fremau. „Dar în ziua în care am adus modelul la Gérard Detourbet și Rémi Bastien, nu știam cum vor reacționa. S-au învârtit în jurul modelului, l-au atins și au simțit că avem un obiect real. Și îmi voi aminti întotdeauna remarca lui Gérard Detourbet: «Dacă o putem face din Lego, atunci va funcționa!»”, potrivit lui Fremau. Acesta din urmă, care a murit în 2019 și este considerat tatăl gamei moderne Dacia, s-a dovedit, din fericire, foarte entuziast.
Numită intern „locobox”, pentru „cutie low cost”, această cutie de viteze fără sincronizare sau ambreiaj ar fi putut fi poreclită astfel „Legobox”.
„Trecerea de la aventura Lego la realitate a fost o provocare masivă”, a declarat Ahmed Ketfi-Cherif, arhitect de sinteză mecatronică la Renault.
Inginerii Renault au actualizat modelul Lego, apoi au început testele. Tehnologia rezultată este de fapt destul de interesantă. Transmisia nu are ambreiaj și este conectată la două motoare electrice, plus motorul, care oferă o deplasare mai lină și mai optimizată. Are o putere de 158 cai putere sau 118 kW, iar Renault susține că 80% din condusul prin oraș poate fi realizat doar cu electricitate - ceea ce este impresionant, având în vedere faptul că Clio Hybrid are o baterie mică de 1,2 kWh.
Tehnologia este acum disponibilă pe modelele Clio, Captur și Megane.
Dezacordurile cu Nissan, care favorizează propriul sistem e-Power, vor provoca, însă, întârzieri. Cu toate acestea, japonezii vor ajuta în cele din urmă furnizând principalul motor electric. În ciuda reticenței, 1.6 E-Tech va ajunge chiar pe micul SUV Juke la sfârșitul anului. Această tehnologie inovatoare va ateriza apoi la Dacia, înlocuind Lodgy și Logan MCV - un brand românesc pentru care inițial fusese proiectat acest sistem hibrid accesibil.
Întregul concept a fost o mișcare puternică a Renault și producătorul a dovedit că se poate realiza. Uneori, soluția poate proveni din cele mai simple lucruri. În acest caz, piesele Lego Technic au fost actorii principali pentru ceea ce s-a dovedit a fi un nou design funcțional.
Un tip, mort de beat, stă pe trotuar în faţa unui bar. Un străin vrea să îl ridice. Insul îi zice:
- Hei! Ştii tu cine sunt eu?
- Nu! Cine?
- Isus Hristos!
Străinul nu-l crede, însă insul ţine morţiş să i-o dovedească.
- Vino cu mine!, îi spune insul, intrând în bar, cu străinul după el.
Barmanul îl vede pe beţiv şi zice supărat:
- Isuse! Iar eşti aici...
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.