Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În conformitate cu dispozitiile Regulamentului cadru pentru stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, aprobat prin H.G. nr. 1336/2022, ale Codului Administrativ adoptat prin OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, Directia de Asistență Socială Dorohoi organizeaza concurs, pentru ocuparea a 2 functii contractuale de executie, vacante de asistenti medicali scolari, pe durata nedeterminata, cu norma intreaga de munca (8 ore/zi), in cadrul Serviciului de beneficii sociale, Compartimentul Asistenta Medicala Scolara, cu mentiunea ca aceste posturi sunt unice, deoarece Cabinetul Medical Scolar nr. 3 arondat Colegiului National Grigore Ghica Dorohoi este structura nou infiintata.
Concursul va avea loc la sediul Directiei de Asistenta Sociala Dorohoi:
- 09 aprilie 2024, ora 09.00 – proba scrisa
- 15 aprilie 2024 - proba practica/interviul
A. Conditii generale de participare, conform art. 15 din HG 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului –cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
B. Condiţii specifice necesare pentru posturile de asistenti medicali scolari :
- absolvent de studii liceale atestate cu diplomă de bacalaureat ;
- studii de specialitate – absolvenţi de studii universitare/şcoală postliceală, sanitară autorizată în vederea exercitării profesiei de asistent medical generalist, cu atestat de liberă practică emis de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România ;
- vechime : minim 1 an in specialitatea studiilor (asistent medical generalist) ;
- cunoştinţe operare PC.
C. Dosarele de înscriere vor cuprinde :
a) formular de înscriere la concurs, conform anexei nr. 2 la H.G. nr. 1336/2022, anexat prezentului anunt;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Dosarele de concurs se prezintă împreună cu documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs – Serviciul Resurse Umane si servicii sociale furnizate prin asistentii personali.
D. Calendarul de desfășurare a concursului:
- Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în perioada 18.03.2024 - 29.03.2024, ora 14.00, la sediul Directiei de Asistenta Sociala Dorohoi (10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului).
- Selecția dosarelor : 02.04.2024.
- Proba scrisă a concursului: 09.04.2024 ora 09.00.
- Proba practică : 15.04.2024.
OBSERVAŢII:
- Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor de înscriere.
- Afişarea rezultatelor fiecărei probe concursului se face în termen de maximum o zi lucrătoare (24 ore) de la data finalizării fiecărei probe.
- Termenul în care se pot depune contestaţii este de cel mult o zi lucrătoare (24 ore) de la data afişării rezultatelor selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a probei practice.
- Termenul în care se afişează rezultatele contestaţiilor este de cel mult o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
- Afişarea rezultatelor finale se face în termen de maximum o zi lucrătoare (24 ore) de la data afişării rezultatelor eventualelor contestaţii formulate pentru ultima proba, cea a probei practice.
E. Bibliografie:
1. Legea nr. 46/2003 a drepturilor pacientului, cu modificările și completările ulterioare;
2. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
3. Ordinul nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1009/15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare,
4. Ordinul nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
5. Ordinul nr. 1142/2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013; Capitolele 11.1, 11.2, 11.3, 11.5, 14.7, 14.8, 14.9, 14.10, 14.11, 15.6, 21.1, 21.2, 21.3, 21.4, 21.5, 21.6, 22.5. 22.6, 23.1(litera b, c, d, e), 23.2, 23.3, 23.6, 24;
6. Ordinul nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012, cu modificările și completările ulterioare;
7. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021;
8. Ordinul nr. 2.508/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistenței medicale a ante preșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stil de viață sănătos, cu modificările și completările ulterioare,
9. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum si organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,
10. Hotărârea nr. 2/2009 privind adoptarea Codului de etică și deontologie al asistentului medical generalist, moașei și asistentului medical din România,
11. Anexa nr. 11- Compartimentul de Asistență Medicală Școlară din H.C.L. nr. 110/ 2023 cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială, din subordinea Consiliului Local al Municipiului Dorohoi.
F. Tematica
- Îngrijirea copilului în diferite perioade ale creșterii și dezvoltării;
- Riscurile și prevenirea accidentelor în copilărie;
- Asigurarea nevoilor de nutriție și metabolism ale copilului;
- Alimentația preșcolarului, școlarului și adolescentului;
- Necesarul zilnic de calorii, substanțe nutritive și elemente minerale la copii și adolescenți;
- Organizarea evaluării și supravegherii a stării de sănătate a preșcolarilor și elevilor din unitățile școlare de stat de către personalul medical;
- Vaccinările în cursul copilăriei;
- Urgențe în pediatrie;
- Educație Sanitară;
- Atribuțiile asistentului medical din grădinițe, școli, licee;
- Atitudinea asistentului medical școlar în fața unor simptome comune (astenia, amețeala, adenopatia, dispneea, durerea toracică, palpitațiile, durerile abdominale, tremurăturile, hemoragiile genitale): definiţie, cauze, factori determinanţi, predispozanţi, simptome, măsuri igienice şi de urgenţă;
- Afecțiunile respiratorii la copil (infecțiile acute ale căilor aeriene superioare la copil, traheobronșita, pneumoniile, astmul bronșic, tuberculoza pulmonară): definiţie, cauze, factori determinanţi, predispozanţi, simptome, măsuri igienice şi de urgenţă;
- Afecțiuni digestive la copil ( cardiopatiile congenitale, valvulopatiile, hipertensiunea arterială, tulburări de ritm cardiac, endocardite, insuficiența cardiacă): definiţie, cauze, factori determinanţi, predispozanţi, simptome, măsuri igienice şi de urgenţă;
- Asigurarea nevoilor de nutritie şi metabolism ale copilului;
- Afecțiuni renale la copil (infecțiile căilor urinare, glomerulonefritele acute și cronice, sindromul nefrotic, litiaza renală, insuficiența renală acută și cronică);
- Afecțiuni psihice la copil (deficiența mintală, tulburările de personalitate și psihopatiile, depresia, nevrozele);
- Dezvoltarea psihică și somatică a copilului, prevenirea rahitismului, vaccinările în cursul copilăriei;
- Afectiuni neurologice la copil (cefaleea, meningita, epilepsia, nevralgia de trigemen);
- Boli infecțioase la copil (rujeola, rubeola, varicela, scarlatina, mononucleoza, tusea convulsive, hepatitele virale, toxiinfecțiile alimentare, gripa, difteria, etc.);
- Stările comatoase: etiologia comelor, clasificarea în 4 grade, diagnosticul diferenţial, măsurile de urgenţă;
- Stările de şoc: definiţie, clasificare, examenul unui pacient aflat în şoc, tablou clinic, conduită de urgenţă în şocul anafilactic şi hipovolemic;
- Arsurile termice, chimice, electrice: definiţie, clasificare, simptome, conduită de urgenţă;
- Înecul (submersia): înecul propriu-zis prin aspiraţie de lichid (înecatul albastru);
- Înecul fără aspiraţie de lichid (hidrocutare = înecatul alb);
- Înecul prin traumatisme, primul ajutor la înecaţi;
- Abdomen acut (apendicita acută, peritonita) - definiţie, cauze, simptomatologie, conduita de urgenţă;
- Urgențe oftalmologice – corpi străini conjunctivali şi corneeni (simptomatologie şi atitudine de urgenţă);
- Urgențe ORL – epistaxis, anginele, otitele, rinitele, sinuzitele (cauze, tablou clinic, atitudinea de urgenţă);
- Politraumatisme: măsuri de urgenţă la locul accidentului, îngrijirea plăgilor, tehnica pansării plăgii la locul accidentului şi tehnica pansamentului în cabinete medicale, tehnici de imobilizare provizorii;
- Ordinul nr. 2.508/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stil de viață sănătos, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preșcolarilor și școlarilor și a principiilor care stau la baza unei alimentații sănătoase pentru copii și adolescenți, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Anexa nr. 11- Compartimentul de Asistență Medicală Școlară din H.C.L. nr. 110/ 2023 cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială, din subordinea Consiliului Local al Municipiului Dorohoi.
PROBA PRACTICĂ
- Noțiuni privind privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior;
- Noțiuni privind normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003;
- Noțiuni privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România ;
- Noțiuni privind Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România,
- Noțiuni privind normele tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale;
- Noțiuni privind procedurile de practică pentru asistenți medicali generaliști;
- Noțiuni privind normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia;
- Noțiuni privind normele de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare.
Informaţii pot fi obţinute la sediul Directiei de Asistenta Sociala Dorohoi din str. Stefan cel Mare nr. 43 sau la telefon nr. 0231/617813, interior 15.
Bibliografia pentru examen poate fi consultată aici!
Mamă, tata de ce este chel?
- Oameni fără păr sunt mai deștepți.
Dar tu de ce ai așa mult păr în cap?
- Taci și mănancă!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.