Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Se ia o anvelopă de vară, se lipeşte pe ia un abţibild special, din cauciuc, cu însemnele M, S sau M+S şi un munte sau un fulg de zăpadă, în relief, iar cauciucul a devenit unul de iarnă. Transformarea costă, cel mult, patru lei.
Obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, de la 1 noeimbrie, a dus şi la o serie de „invenţii" pentru păcălirea legii. Pe câteva site-uri de okazii, au apărut anunţuri de vânzare a abţibildelor cu însemne de iarnă pentru anvelope. Aceste abţibilduri sunt vulcanizabile la cald. La o verificare vizuală micile „excrocherii" nu sunt vizibile.
Atenţie, poliţiştii nu verifică anvelopele „ochiometric"
Chiar dacă anvelopa pare de iarnă şi are pe ia toate însemnele internaţionale pentru acest sezon, poliţiştii le mai verifică şi altfel: cu cheia, de exemplu. Nu trebuie să apese foarte tare în cauciuc pentru a-şi da seama că este de vară sau de iară. Un agent de circulaţie a explicat pentru România Liberă cum se verifică „falsurile": „Anvelopele de vară se fac beton, când e frig dacă e drumul îngheţat, maşina se duce ca sania. Cele de iarnă sunt mai moi. Aşa îşi păstrează aderenţa. Nu trebuie să fii expert ca să-ţi dai seama de acest lucru. Dacă se împinge încet, cu o cheie, vârful acesteia intră uşor în cauciucul de iarnă. În plus profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adânci, iar numărul lamelor este mai mare tocmai pentru că sunt construite în aşa fel încât să aibă aderenţă mai mare. Niciun abţibild nu îi scapă pe şoferi de amendă. Dacă încalcă legea, vor fi sacţionaţi". În cazul în care şoferii sunt prinşi că nu au maşinile echipate cu anvelope de iarnă atunci când drumurile sunt acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei amenzile sunt cuprinse între 603 şi 1.340 de lei plus suspendarea certificatului de înmatriculare. Profilele canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare sunt mult mai adanci, iar numarul lamelelor este mai mare
Amenzi doar dacă e cazul
Potrivit comisarului-şef George Grigore de la Direcţia Poliţiei Rutiere, „data de 1 noiembrie este data de la care intră în vigoare ordonanţa. Conducătorii auto nu vor fi amendaţi decât în cazul în care circulă fără anvelope de iarnă pe drumuri acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei".
Cum se echipează maşina
Potrivit ARR, echiparea de iară este obligatore pe toate roţile maşinii, în cazul autovehiculelor cu masa până în 3,5. La vehiculele comerciale de peste 3,5 tone şi autovehiculele de transport persoane cu o capacitatea de peste 8+1, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii numai pe roţile de tracţiune.
Jante de tablă, iarna
Administratorul unei vulcanizări le recomandă şoferilor, ca iarna să pună anvelope mai înguste şi să schimbe jenţile. "Cu cât sunt mai înguste anvelopele cu atât ele pot să "taie" mai uşor zăpada, iar jantele din aliaj nu sunt recomandate iarna. Cele de tablă sunt cele mai bune. Eu îi sfătuiesc pe şoferi să cumpere jante de tabă cu tot cu anvelope de iarnă, pentru sezonul rece. Se schimbă şi mai uşor şi nici nu riscă să "ciup" cauciucul de fiecare dată când le montează pe roată. Jantele de tabă nu se strică aşa repede din cauza zăpezii şi a soluţiilor antiderapante" a explicat Lucian Manole, administratorul unei vulcanizări. (DorohoiNews.ro)
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.