Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Agenţiile de turism mai puţin cunoscute recurg la metode inedite de a-şi lăsa clienţii fără bani. Oferă sejururi ieftine cu plata în avans, iar apoi dispar cu banii de vacanţă.
Apelați la firme serioase când plecați în concediu ca să nu aveți surprize
Biletele de vacanţă cumpărate cu câteva luni bune înainte de concediu oferă şansa unor reduceri cu peste 15% din tariful obişnuit. Dar asta este şi o capcană pe care o întind unele firme de turism clienţilor.
Bucureşteanca Cristina Chişcan a cumpărat în data de 23 decembrie 2011, cu bon de comandă nr. 580 şi factura fiscală, un pachet turistic de la Queen Travel din Capitală. "Am plătit integral un pachet turistic în valoare de 383 euro pentru un sejur de opt zile în insulele Tenerife, Spania. Plecarea era programată pe data de 22 iunie 2012", povesteşte aceasta. Cu o săptămână înainte de concediu, femeia trebuia să se prezinte la agenţie pentru a lua tichetele de plecare şi pentru a semna ultimele acte.
A luat banii, apoi a intrat în faliment
Prin urmare, Cristina Chişcan a stat liniştită timp de şase luni, ştiind că are concediul asigurat. La începutul lunii iunie, femeia a avut curiozitatea să intre pe site-ul Queen Travel. Acolo era anunţată intrarea în procedură de faliment a societăţii Multigama Import Export SRL a cărei filială e şi societatea respectivă de turism. "Am încercat să-i contactez la diverse numere de telefon fixe şi mobile, însă nimeni nu mi-a răspuns. Am fost chiar şi la sediile firmelor, nici acolo nu mai era nimeni şi sediile erau închise", se mai plânge femeia.
Aceasta mai adaugă că "a strâns banii de vacanţă cu multă truda încă din 2011".
Despăgubiri în limita a 50.000 de dolari
Bucureşteanca a încercat să-şi recupereze banii pe toate căile. A mers la Protecţia Consumatorilor, la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), însă fără succes pentru moment.
"Am apelat la comisarii de la Protecţia Consumatorului, însă de acolo am fost trimisă la Ministerul Turismului şi de acolo la ANAT. Şi de aici am fost îndrumată către firma de asigurare Astra. Pe rezervare era scris că vacanţa este garantată de ANAT prin Astra Asigurări", ne mai spune aceasta.
De la ANAT ni s-a explicat că în astfel de situaţii, păgubiţii îşi primesc despăgubirea sau o parte din ea. "Trebuie să depună un dosar de pagubă la Astra şi după 30 de zile i se va oferi plata poliţei. Acest lucru este garantat cu menţiunea că se acordă despăgubiri în limita a 50.000 de dolari. Dacă sunt 30 de reclamaţii şi toate însumează sub 50.000 de euro, vor primi integral costul vacanţelor, dacă nu se va plăti proporţional", ni s-a explicat de la Departamentul Juridic al ANAT.
Am încercat la rândul nostru să-i contactăm pe reprezentanţii firmei de turism falimentare, Queen Travel însă nu ni s-a răspuns la solicitare.
"Am strâns banii cu multă trudă pentru a avea un concediu în Tenerife. Toată munca mea s-a pierdut." CRISTINA CHIŞCAN, reclamantă
Record de reclamaţii
Anul trecut, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a înregistrat şi soluţionat aproximativ 900 reclamaţii privind serviciile turistice. Au fost sancţionate aproape 70 de agenţii cu amenzi în valoare totală de peste 250.000 lei.
Deficienţele reclamate de turişti au vizat: schimbarea hotelului sau a staţiunii din contract, fără acordul turistului; perceperea de taxe suplimentare pentru excursii care erau deja achitate; neachitarea de către agenţie a tuturor taxelor către furnizorul de servicii extern; perceperea de taxe suplimentare, neprevăzute în contract; cazare într-un alt hotel decât cel prevăzut în contract şi nerambursarea contravalorii, după anulare. Sursa: evz.ro
- Cum ai defini tu fericirea?
- Fericirea este să mănânc.
- Lasă asta, mă refer la ceva spiritual.
- Fericirea este să mănânc din tot sufletul.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.