Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Obligativitatea se aplică doar modelelor noi, care vor fi lansate pe piaţa europeană după această dată, nefiind vorba de o regulă care să afecteze maşinile aflate deja în circulaţie. Şi, foarte important, noua reglementare UE nu are nici o legătură cu legea cauciucurilor de iarnă!
Noua reglementare europeană a fost anunţată încă din noiembrie 2010, ca un amendament la regulamentul numărul 64, privind roţile de rezervă, pneurile run-flat şi sistemele de monitorizare a presiunii din pneuri.
Practic, conform reglementărilor europene, începând cu 1 noiebrie 2012 orice model nou lansat pe piaţa auto europeană va fi obligat să aibă în dotarea standard un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. Atenţie, a nu se confunda ”model nou” cu orice maşină nouă - de exemplu, această lege nu se aplică noutăţilor lansate deja la Salonul Auto Paris 2012.
Este vorba despre aceleaşi obligaţii ca şi în cazul impunerii ABS-ului standard sau a airbagurilor frontale ori, cel mai recent exemplu, a sistemului electronic de control al stabilităţii, în general cunoscut drept ESP.
Din ce în ce mai mulţi producători auto au început să ofere chiar şi standard acest sistem de câţiva ani încoace, iar preţurile în cazul dotării opţionale nu sunt foarte mari, mergând de la câteva zeci de euro până la maximum 100-200 euro (unii producători oferă în pachete de dotări acest sistem).
Există încă destule modele care nu beneficiază nici măcar opţional de acest sistem, în general fiind vorba despre maşini urbane sau de clasă compactă (Dacia, de exemplu, nu are pe lista de opţiuni un astfel de sistem pentru nici un model din gamă).
Însă acest lucru se va schimba de la 1 noiembrie 2014, când orice model nou vândut pe piaţa auto din UE va fi obligat să beneficieze standard de un astfel de sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
Măsura UE este justificată prin diverse studii, care arată că sistemele de monitorizare a presiunii din pneuri cresc gradul de siguranţă în trafic, dar contribuie şi la reducerea consumului de combustibil, avantaje pe care şoferii nu le iau în seamă în general.
Pentru moment, Uniunea Euopeană nu a luat nici o decizie privind maşinile aflate deja în circulaţie, deci nu trebuie să intrăm în panică privind o astfel de obligativitate - nu e aceşai lucru cu legea pneurilor de iarnă, de exemplu, care se aplică tuturor maşinilor în circulaţie.
Totuşi, recomandarea noastră este să luaţi în calcul un astfel de sistem de monitorizare a presiunii în pneuri dacă vreţi să cumpăraţi o maşină nouă, preţurile acestor opţiuni nefiind prohibitive, mai ales raportat la avantajele pe care le oferă. Sursa: promotor.ro
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.