Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În cursul lunii decembrie 2013, în cadrul domeniului Sănătate şi Securitate în Muncă s-au desfăşurat următoarele activităţi:
-s-au efectuat controale la 69 agenţi economici, au fost dispuse 154 măsuri, au fost
aplicate 148 sancţiuni contraventionale din care 140 avertismente şi 8 amenzi în valoare de 36.000 lei.
-au fost raportate 4 accidente cu incapacitate temporară de muncă.
Cele mai des întalnite deficienţe în cadrul acţiunilor de control:
-lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnavire profesională
-neinstruirea lucrătorilor la angajare
-lipsa planul de prevenire şi protecţie
-neasigurarea efectuării examenului medical la angajarea lucrătorilor şi a examenului medical periodic
-nu erau întocmite instrucţiunile proprii
-lipsa certificatului constatator care să ateste autorizarea funcţionării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
-nu au fost îndeplinite măsurile dispuse în procesele verbale de control anterioare
-angajatorii nu au luat măsuri pentru asigurarea de materiale necesare informării şi instruirii lucrătorilor
-angajatorii nu au luat măsuri pentru desemnarea lucrătorilor care să aplice măsurile de prim ajutor
-neanunţarea de către angajator a evenimentelor în care au fost implicaţi lucrătorii.
Valoarea sancţiunilor aplicate în domeniul Sănătate şi Securitate în Muncă în luna decembrie 2013 este de 36.000 lei.
În cursul lunii decembrie 2013 în cadrul domeniului Control Relaţii de Muncă au fost efectuate controale la un numar de 93 angajatori, cu un număr de 1914 salariaţi din care 619 femei. Au fost sanctionaţi 56 angajatori, au fost aplicate 81 sancţiuni contravenţionale din care 65 avertismente şi 16 amenzi, în valoare totală de 63.500 lei.
Au fost depistate 3 persoane ce lucrau fără forme legale la un numar de 3 anagajatori, valoarea totală a sancţiunilor aplicate în acest sens, fiind de 30.000 lei.
Au mai fost aplicate sancţiuni în valoare de 33.500 lei pentru depistarea altor deficienţe cum ar fi :
-nerespectarea prevederilor legale privind registrul general de evidenţă al salariaţilor – HG 500/2011,
-nepăstrarea evidenţei orelor de muncă prestate,
-nerespectarea prevederilor legale privind repaosul saptămânal,
-neînmânarea către salariat a unui exemplar din contractul individual de muncă.
Valoarea totală a amenzilor aplicate în domeniul Control Relaţii Muncă în luna decembrie este de 63.500 lei.
În această lună au fost înregistrate 39 sesizări. Aspecte sesizate cum ar fi: neacordare drepturi salariale, nerespectarea timpului de muncă, neplata orelor suplimentare, muncă fără forme legale, nerespectarea prevederilor HG 500 – privind Registrul General de Evidenta al Salariaţilor. Domeniile de activitate de unde provin sesizările sunt: prestări servicii, confecţii, construcţii, comerţ, productie, etc.
Valoarea totală a amenzilor aplicate de către ITM, în cadrul domeniilor Sănătatea şi Securitatea Muncii şi Control Relaţii de Muncă, în cursul lunii decembrie 2013 este de 99.500 lei.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.