Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Evaluarea naţională a început luni cu proba de limba şi literatura română, notele de la examen urmând să conteze la admiterea în liceu. Potrivit ministrului Liviu Pop, la evaluarea naţională au fost înscrişi 190.291 de candidaţi.
Proba A: Elevii au primit un fragment din opera Cireşarii, volumul 2, de Constantin Chirita. Copiii au avut de rezolvat subiecte de fonetica, gramatica si literatura: sinonimia unor cuvinte, ce inseamna semnul exclamarii, sa gaseasca un epitet si o enumeratie in text, doua moduri de expunere utilizate in text si sa explice in 30-50 de cuvinte semnificatia unei secvente din text.
Se punctează oricare alte formulări / modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
Nu se acordă fracţiuni de punct.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a
punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL I (42 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru notarea fiecărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor
subliniate (de exemplu: leac – medicament, tratament; înfricoşătoare – îngrozitoare,
înspăimântătoare; crezuse – socotise, îşi închipuise) 3x2p=6puncte
2. explicarea rolului semnului exclamării în secvenţa dată (de exemplu: marchează sfârşitul unui
enunţ exclamativ) 6 puncte
3. câte 3 puncte pentru selectarea oricărui epitet (de exemplu: lumini ameţitoare) şi a oricărei
enumeraţii din textul dat (de exemplu: cu avânturile, cu certurile, cu neînţelegerile care se vor ivi)
2x3p=6 puncte
4. câte 3 puncte pentru numirea oricăror două moduri de expunere utilizate în textul dat (de
exemplu: naraţiunea, dialogul) 2x3p=6 puncte
5. prezentarea adecvată a semnificaţiei secvenţei, în limitele de spaţiu indicate 6p / prezentarea
parţial adecvată a semnificaţiei secvenţei, în limitele de spaţiu indicate 3p / încercare de
prezentare 1p 6 puncte
B.
– formularea opiniei despre mesajul fragmentului dat 4 puncte
– susţinerea opiniei formulate prin două argumente, valorificând textul 4p / susţinerea opiniei
printr-un singur argument, valorificând textul dat 2p / încercare de susţinere sau de argumentare,
fără valorificarea textului 1p 4 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă (claritatea şi coerenţa ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2p / conţinut parţial adecvat 1p 2 puncte
– respectarea limitelor de spaţiu indicate 2 puncte
SUBIECTUL al II-lea (36 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a celor trei enunţuri cerute (de exemplu: Autorul
textului este Ion Vianu.; Dezavantajul e-bookului este dificultatea răsfoirii acestuia.; Un avantaj al
e-bookului este dimensiunea redusă / ecranul lizibil / posibilitatea de potrivire a caracterelor.)
3x2p=6 puncte
2. câte 3 puncte pentru scrierea titlului articolului şi a denumirii publicaţiei în care a apărut
2x3p=6 puncte
3. notarea răspunsului corect: c 6 puncte
4. câte 1 punct pentru precizarea fiecărei valori morfologice şi a fiecărei funcţii sintactice (mă –
pronume personal, complement direct; cuvintelor – substantiv comun, atribut substantival genitival;
să ştiu – verb predicativ, predicat verbal) 6x1p=6 puncte
B. – câte 2 puncte pentru prezentarea fiecăreia dintre cele două trăsături ale prietenului/colegului
pasionat de lectură 2x2p=4 puncte
– câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele două imagini artistice diferite utilizate 2x2p=4 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă (claritatea şi coerenţa ideilor, echilibru între componentele
compunerii) 2p / conţinut parţial adecvat 1p 2 puncte
– respectarea limitelor de spaţiu indicate 2 puncte
Probă scrisă – Limba şi literatura română Varianta 6
Barem de evaluare şi de notare
12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
– unitatea compoziţiei 1 punct
– coerenţa textului 2 puncte
– registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului – 2p / adecvare parţială – 1p
– ortografia (0-2 erori – 3p / 3 erori – 2p / 4 erori – 1p / 5 sau mai multe erori – 0p) 3 puncte
– punctuaţia (0-3 erori – 2p / 4 erori – 1p / 5 sau mai multe erori – 0p) 2 puncte
– aşezarea corectă a textului în pagină 1 punct
– lizibilitatea 1 punct
Evaluarea naţională 2012 continuă marţi, 26 iunie, cu proba la limba şi literatura maternă, şi miercuri, 27 iunie, cu proba de matematică.
Afişarea primelor rezultate este programată vineri, 29 iunie (până la ora 14.00). În aceeaşi zi, între orele 14.00-18.00, pot fi depuse contestaţiile, care vor fi soluţionate în 30 iunie şi 1 iulie. Afişarea rezultatelor finale va avea loc în data de 2 iulie.
Media de ADMITERE în liceu va fi calculată ca medie artimetică dintre media notelor de la evaluare şi media generală a anilor de gimnaziu.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.