Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
„S-ar putea să greseşc şi s-ar putea să ai dreptate, dar prin efortul nostru ne-am putea apropia de adevăr” - Karl Popper
În perioada 8-11 noiembrie 2012, s-a desfăşurat la Slănic Moldova, Competiţia Naţională de dezbateri Word Schoools, partea a III-a a proiectului “Tinerii în viaţa comunităţii - comunicarea socială”, proiect iniţiat şi organizat de ARDOR (Asociaţia Regională de Dezbateri, Oratorie şi Retorică) Moldova, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Elevilor, ARDOR Dobrogea şi ARDOR Oltenia, şi finanțat de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret.
Elevii cu experiență în domeniul dezbaterilor și membrii Consiliului Național al Elevilor au format cele 22 de echipe mixate, moţiunile discutate fiind: “Ar trebui ca în învățământul superior să fie admiși candidații care au desfășurat activități de voluntariat în timpul liceului” şi “Interzicerea rețelelor de socializare este justificată.”
Reprezentanţii Colegiului Naţional „Grigore Ghica” Dorohoi - Cărăuşu Andreea (clasa a XI a E ), Ifrim Elisabeta ( clasa a IX –a C ) şi Rotariu Eduard (clasa a XI a E) - au participat la această competiţie, elevele Cărăuşu Andreea şi Ifrim Elisabeta obţinând Menţiune, echipele lor clasându-se în primele 8 dintre cele 22 participante.
Dezbaterile au apărut încă din Grecia antică, fiind o expresie a democraţiei populare. Dezbaterile formale au fost reintroduse ca metodă de educaţie la sfârşitul secolului al XIX-lea, când primele competiţii de dezbateri au fost organizate în universităţile de pe coasta de est, în vestul Statelor Unite şi în California.
Cluburile de dezbateri din cadrul ARDOR utilizează formatele de dezbateri Karl Popper - adresat în principal elevilor de liceu, Parlamentare - adresat în principal studenţilor şi World Schools Style - adresat elevilor de liceu. Aceste formate au în comun abordarea unei teme (afirmaţii) din două perspective diametral opuse. Astfel, există 2 echipe alcătuite din 3 membri, dintre care una trebuie să susţină şi cealaltă trebuie să nege/combată tema pusă în discuţie, echipele fiind denumite afirmatoare (Guvern), respectiv negatoare (Opoziţie). Această abordare, de tip pro-contra, le dezvoltă participanţilor capacităţile de a analiza probleme controversate din multiple perspective, oferindu-le o imagine nedistorsionată de prejudecăţi, îi obligă să emită judecăţi asupra unui fenomen sau fapt folosind criterii obiective, şi totodată să apere o poziţie folosind argumente susţinute de dovezi şi nu de opinii.
În esenţă, tehnicile de dezbateri dezvoltă toleranţa făţă de opiniile adverse, gândirea critică, persuasiunea, concizia şi claritatea în exprimare, ascultarea activă şi critică, capacitatea de argumentare, stilul de prezentare într-o apariţie publică şi abilităţile de lucru în echipă. (prof.coord. Ifrim Monica.) (DorohoiNews)
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.