Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
152 de elevi au fost sprijiniţi, în perioada anilor școlari 2011-2012 și 2012-2013, cu bursă în cuantum lunar de 400 lei, constând în servicii educaţionale:
- Servicii de cazare în internat şi masă la cantină;
- Program after-school după amiaza (program de recuperare a golurilor şi de sprijin în pregătirea temelor);
- Alte servicii educaţionale/proiecte: spectacole, excursii tematice, proiecte educaţionale etc.
Elevii au primit rechizite (rucsacuri, caiete etc)
Bursa s-a acordat timp de 10 luni/an şcolar în perioada 1 sept. 2011-30 iunie 2013.
Cei 152 elevi au fost şcolarizaţi în 6 clase din 5 licee ale judeţului Botoşani, astfel: 1 clasă - filieră tehnologică, 3 clase - filieră teoretică şi 2 clase - filieră vocaţională.
· Liceul ”Alexandru cel Bun” Botoșani – o clasa a IX-a și una a XI-a;
· Liceul Tehnologic ”Elie Radu” Botoșani - o clasa a IX-a;
· Colegiul Tehnic ”Gh. Asachi” Botoșani - o clasa a XI-a;
· Liceul Teoretic ”Nicolae Iorga” Botoșani – o clasa a IX-a;
· Seminarul Teologic Liceal ”Sf. Ioan Iacob” Dorohoi - o clasa a IX-a
Identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon a fost realizată în anul şcolar 2011-2012 în toate unităţile de învăţământ din judeţ. Au fost vizaţi elevi din clasele a VIII-a şi a X-a aflaţi în risc de abandon, precum şi elevi care au abandonat clasa a IX-a şi a XI-a. La identificarea acestor elevi s-au utilizat mijloace specifice şi au participat specialişti – psihologi ai Universităţii „Al.I.Cuza” Iaşi şi din unităţile de învăţământ ale judeţul Botoșani.
Selecţia elevilor s-a realizat după regulile proiectului, de către comisii mixte constituite în acest scop.
Un număr de 26 elevi participă gratuit (subvenţionaţi din fondurile proiectului) in Tabară specializată „ArtEd” Durău. 13 elevi au participat în 2011 şi 13 au participat în august 2012. Obiectivele principale ale taberei se referă la descoperirea și dezvoltarea unor abilități care să-i ajute pe copii să aibă o viață socială armonioasă:
· Dezvoltarea capacității de interrelaționare și comunicare
· Dezvoltarea capacității de lucru în echipă
· Dezvoltarea și stimularea abilităților practice
· Nuanțarea exprimării verbale și scrise.
Au participat la cursuri de formare un număr de 96 profesori, care predau la elevii claselor SCAN ori au fost implicați în activitățile proiectului.
Formarea s-a făcut de către profesori universitari ai Universității ”Alexandru Ioan Cuza” Iaşi și a vizat: strategii motivaționale și managementul stresului, strategii de educație nonformală și educație dincolo de şcoală/Outdoor, TIC.
INFORMAŢII GENERALE DESPRE PROIECTUL
„Salvaţi Copiii de Abandon si Neintegrare” - SCAN, proiect POSDRU/91/2.2/S/61264
· Beneficiar: Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" Iași,
· Partener transnaţional: VIA University College Danemarca,
· Parteneri naţionali:
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi,
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani,
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui,
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş,
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş,
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila
Obiectivele proiectului SCAN au constat în:
· Prevenirea şi diminuarea abandonului şcolar în rândul elevilor din învățământul secundar superior;
· Diminuarea riscului de apariţie a fenomenului de abandon şcolar;
· Realizarea strategiilor educaţionale destinate tuturor elevilor în situaţie de risc/abandon şcolar;
· Dezvoltarea resurselor umane implicate în educaţia elevilor în situaţie de risc/abandon şcolar;
· Inovarea serviciilor educaţionale destinate tuturor categoriilor de persoane implicate în educaţia elevilor în situaţie de risc/abandon şcolar;
· Dezvoltarea parteneriatelor şcoală - comunitate - părinţi, care vor contribui la diminuarea riscului de abandon şcolar.
Tipurile de activităţi derulate:
· Acordarea subvențiilor pentru elevii aflați în situație de risc sau abandon;
· Transfer de know-how (a şti cum să faci / schimb de experienţă) inter și intraregional;
· Cercetarea cauzelor abandonului școlar și a nevoilor de reintegrare;
· Dezvoltarea cadrului metodologic privind combaterea abandonului şcolar;
· Monitorizarea păstrării elevilor în sistemul de educație continuă. Selecția subiecților cu abandon școlar beneficiari ai strategiilor de intervenție;
· Realizarea de instrumente inovatoare pentru diminuarea abandonului școlar (ghidul de consiliere, teste, mediatori sociali, parteneriate etc.);
· Identificarea exemplelor naționale de bune practici în prevenirea și diminuarea abandonului școlar;
· Realizarea de activități educaționale integrate, în parteneriat, pentru creșterea șanselor de succes școlar și/sau prevenirea abandonului școlar;
· Realizarea de activități de tip: școală dupa scoală (after school), a doua șansă, educație nonformală (cercuri, ateliere de educație, echipe sportive, cluburi, tabere specializate etc.);
· Furnizarea serviciilor de consiliere a elevilor în vederea creșterii stimei de sine (activități de gestionare a resurselor, verificarea disponibilităților și a potențialului creativ);
· Realizarea de activități de educație socială cu stimularea inițiativelor grupurilor și comunitățiilor;
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.