Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Profesorii care au corectat, luni, lucrările elevilor de clasa a VIII-a la proba de limba română în cadrul Evaluării Naţionale 2014 au găsit nenumărate răspunsuri greşite şi exprimări hazlii, care se pot încadra cu succes la categoria „perle”.
Identificarea mesajului poeziei „Rânduri pentru Anul Nou", scrisă de Ion Minulescu, nu a fost o misiune prea simplă pentru unii dintre candidaţi.
Astfel, unul dintre ei a consemnat în lucrare: „Poemul are un mesaj frumos, nu am ce să spun, jos palaria, dar nu prea ştiu ce vrea el să zică, comunică cu un element al naturii, cred”. Un alt elev a scris că „poezia este prea tristă şi are sentimente de tristeţe, iar tristeţea este dureroasă, e deprimant să fii aşa, dar e ok că poţi comunica cu acest An nou care vine odată pe an şi e prea tare că-ţi aduce mâncare şi distracţie, dar el a uitat să precizeze asta”.
„Titlul este şocant şi şukar. Ion Minulescu este un al doilea Eminescu”, a menţionat un alt elev în teză. Un altul a ajuns la concluzia că „poetul îşi exprimă indirect sentimentele, prin intermediul Anului Nou” şi „Minulescu este un bolnav, suferea şi comunica cu obiectele”. Şi cerinţele la gramatică au pus la încercare imaginaţia absolvenţilor de clasa a VIII-a: „Predicativa este: profa este prea tare, şi are ochelari sexy”, „psihologice – verb”, „Anul Nou este un verb compus”.
Perlele nu au lipsit nici de la ultimul subiect, prin care se solicita candidaţilor să realizeze o naraţiune, în cadrul căreia să prezinte o întâmplare în timpul participării la o întâlnire, organizată de şcoală cu un scriitor contemporan: „M-am întâlnit încă de pe hol cu Creangă şi i-am zis tu esti Mare şef, să ştii că mi-au plăcut amintirile tale, poţi să mi le zici înco dată, hai te rog”.
„Mihai Eminescu se întâlnise cu iubita lui şi ne spunea că aseară a scris o poveste de iubire despre ei, prea tare şi poetul este din ce văd cum l-a descris Creangă în trecut”. Un alt elev a consemnat în lucrarea de examen că „principalul mod de expunere este naraţiunea, care se îmbină cu descrierea”.
Un altul, în schimb, s-a resemnat: „Contemporan, ce mă-sa o mai fi şi asta?” Au fost şi elevi care au transmis mesaje profesorilor corectori, în speranţa că măcar aşa îi vor determina să le acorde o notă mai bună. „Sper sa fii bun corectorule şi să-mi apreciezi măcar efortul că am ajuns până la şcoală”, este mesajul cu care unul dintre elevi şi-a încheiat lucrarea, anunţă Adevărul.ro.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.