Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În perioada 17-22 aprilie 2016, a avut loc la Istanbul (Turcia) cea de-a patra întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ Travelling Words 2014-1-EL01-KA201-001331_2 la care au participat reprezentanți ai celor 4 școli implicate în proiect: Ozer Fener Rum Lisesi (Istanbul, Turcia), 3rdGymnasio of Kalamaria (Salonic, Grecia), OU Otec Paisii (Silistra, Bulgaria) și Școala Gimnazială „A.I.Cuza” (Dorohoi, România).
Programul reuniunii a prevăzut o serie de activități culturale, workshop-uri, ședințe de lucru ale cadrelor didactice, întâlniri cu elevii instituției gazdă și părinții acestora.
Pentru cadrele didactice de la Școala Gimnazială „A. I. Cuza” Dorohoi, Pădurariu Liliana, Stoleru Paula și Surdu Alina, această ultimă întâlnire transnațională din cadrul proiectului a reprezentat șansa de a intra în contact cu un alte sisteme de educație, de a face schimb de bune practici didactice, de a promova tradițiile ancestrale, de a se familiariza cu anumite instrumente TIC, de a descoperi o țară cu o cultură și o civilizație diferită, care de-a lungul timpului și-a pus amprenta și asupra istoriei noastre naționale.
Instituția școlară care a găzduit această întâlnire, Ozel Fener Rum Lisesi (cunoscută și sub numele de Școala Roșie – Red School), poate fi considerată un monument istoric important al Istanbulului, fiind una din primele școli din Europa, întemeiată în 1454, în timpul domniei lui Mahomed Cuceritorul. Actuala clădire a școlii a fost ridicată în 1881 de către faimosul arhitect Dimadis și s-a păstrat aproape intactă, sporind astfel farmecul întâlnirii. Domnitorul Moldovei, Dimitrie Cantemir, a fost elevul acestei școli în apropierea căreia se află și casa în care acesta a locuit în cei 12 ani petrecuți la Istanbul.
A patra întâlnire din cadrul Proiectului Erasmus+ Travelling Words a fost considerată de toți participanții un adevărat succes, împletind armonios diverse tipuri de activități, într-un program încărcat, dar, în egală măsură, variat și interesant. Vizitele culturale care au atins câteva dintre cele mai cunoscute obiective turistice din Istanbul (Topkapi, Moscheea Albastră, Hagia Sofia, turul Bosforului, Princes’ Island), vizitele surpriză cu specific național pentru fiecare partener (Institutul Cultural Român, Biserica Bulgară și cea a comunității grecești din Istanbul) au fost continuate cu ateliere de lucru pe diverse teme (muzică tradițională, dansuri specifice, caligrafie, ebru, multiculturalitate), cu punerea în scenă a unei piese de teatru, city game, întâlniri cu reprezentanții administrației publice locale, cu Patriarhul Constantinopolului, cu reprezentanții Inspectoratului școlar.
Proiectul Travelling Words a reprezentat un câștig atât pentru elevii cât și pentru profesorii școlii noastre atât prin activitățile derulate în cadrul celor 4 întâlniri transnaționale cât și prin relațiile de colaborare și prietenie închegate, care vor continua și după încheierea proiectului prin derularea unor noi proiecte pe platforma Etwinning.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.