Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
O petitie semnata de peste 28.500 de persoane cere recorectarea tuturor lucrarilor de la matematica din cadrul Evaluarii Nationale, pentru ca, sustin semnatarii, cerinta unui subiect nu era formulata clar.
Este vorba despre un subiect care continea o diagrama si, potrivit contestatarilor, era reprezentata gresit. Ei spun ca exercitiul avea doua rezolvari corecte, nu una singura, cum apare in barem.
Desi petitia cere ca ambele raspunsuri ale elevilor sa fie punctate ca fiind corecte, Ministerul Educatiei sustine ca exercitiul a fost clar formulat si nu permitea decat un singur raspuns bun.
„Din cauza faptului ca Ministerul Educatiei a derutat elevii la Subiectul I exercitiul 6 prin diagrama reprezentata gresit, propunem o reevaluare a tuturor lucrarilor din sesiunea iunie 2016, astfel incat ambele variante (3 si 8 elevi) sa fie punctate ca fiind corecte", se arata petitia online.
Subiectul 1 de la proba Matematica a Evaluarii Nationale are sase puncte. La punctul sase este prezentata o diagrama, pe orizontala fiind numere de la 1 la 10, iar pe verticala numere de la 0 la 8.
Cerinta exercitiului: „In diagrama de mai jos este prezentata repartitia notelor obtinute la un test la matematica, de elevii unei clase a VIII-a dintr-o scoala. Conform diagramei, numarul elevilor care au obtinut nota 5, la acest test este egal cu...".
Legenda care indica numarul de elevi apare in partea dreapta a diagramei, fapt care i-a derutat pe elevi, dupa cum spun semnatarii petitiei.
Unii elevi au inteles ca linia orizontala care contine numere de la 1 la 10 reprezinta notele, iar linia verticala cu numere de la 0 la 8 reprezinta elevii. In acest caz raspunsul este: 3 elevi au obtinut nota 5.
Alti elevi au considerat ca linia orizontala, cu numere de la 1 la 10, reprezinta elevii, iar cea verticala, cu numere de la 0 la 8 notele. In acest context au raspuns ca 8 elevi au obtinut nota 5.
„Ne-a derutat specificand ca numarul de elevi este notat cu gri", a spus un semnatar al petitiei.
„Sa se ia in considerare ambele raspunsuri! Grafic gresit! Am semnat aceasta petitie deoarece, dupa cum ati spus, ei ne-au dus in eroare prin acea diagrama incorecta si majoritatea au scris ca raspuns 8", s-a plans altul.
Totusi, Centrul National de Evaluare si Examinare din cadrul Ministerului Educatiei sustine ca „itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect".
Raspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest exercitiu, este cel prevazut in baremul de evaluare si de notare, respectiv „3 elevi au obtinut nota 5", potrivit ministerului. Ramane de vazut daca petitia va avea vreun rezultat si va duce la reevaluarea lucrarilor la matematica.
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.