Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În perioada 18-22 noiembrie, elevii Școlii Gimnaziale ”Gheorghe Coman” din Brăești au abordat problema schimbărilor climatice în cadrul Săptămânii Educației Globale. A 21-a ediţie a Săptămânii Educaţiei Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, a avut ca temă: “SCHIMBĂRILE CLIMATICE”, prilej cu care elevii au contribuit, cel puțin timp de o săptămână, la păstrarea unei planete curate și sănătoase.
Sub motto-ul ”O clipă nu a fost atentă Natura și a apărut Omul! O clipă să nu fie atent Omul și Natura își repară greșeala!”, elevii, coordonați de cadrele didactice, au evidențiat, prin numeroase activități extrașcolare, importanța schimbărilor care se petrec în natură.
În programele alese pentru elevi, cadrele didactice și-au propus ca obiective conștientizarea importanței relaționării om-natură din prisma comportamentului format prin educație; promovarea interdisciplinarității ca mijloc de dezvoltare a unei gândiri flexibile; stimularea creativității elevilor în ceea ce privește activitățile în care relația cu mediul înconjurător solicită atenția deosebită pe care omul ar trebui să o acorde conservării acesteia.
Activitățile derulate în cadrul Săptămânii Educației Globale sunt:
- Clasa pregătitoare și clasa I au construit o paralelă între o lume nepoluată și o natură afectată de poluare; coordonatori: înv. Nistor Andra și înv. Radiș Cornelia;
- Elevii clasei a II-a au primit o scrisoare de la Planeta Pământ (Terra) în care erau rugați să aibă mai multă grijă de frumusețile sale, de bogățiile ce-i înconjoară zi de zi. Totodată, ei au realizat o machetă a Terrei – Planeta Albastră; coordonator: prof. Andrei Diana;
- Elevii clasei a III-a au abordat problematica încălzirii globale și a razelor periculoase ale soarelui, găsind și soluții de a proteja natura și omul de aceste pericole; coordonator: prof. Olaru Camelia;
- Elevii clasei a IV-a, coordonați de înv. Bajureanu Adina, au găsit soluția salvatoare pentru specia umană: plecarea pe o altă planetă și construirea unei noi vieți într-o altă galaxie.
- Elevii claselor a V-a și a VI-a, coordonați de prof. Istrate Alina și prof. Burlacu Răzvan, au dezbătut problema schimbărilor climatice, evidențiind efectele pe care acestea le vor avea într-un viitor mai mult sau mai puțin apropiat;
- Elevii claselor a VII-a și a VIII-a, coordonați de prof. Herghiligiu Simona, au abordat problema topirii ghețarilor, un lucru devenit evident în ultimii ani. Astfel, elevii au marcat acest lucru prin crearea unui scenariu apocaliptic: ”Ce s-ar întâmpla în lume dacă s-ar topi toți ghețarii?”, iar rezultatele au înspăimântat, observându-se că topirea ghețarilor poate deveni o problemă serioasă și reală.
Scopul tuturor activităților derulate în cadrul Săptămânii Educației Globale a fost acela de a-i determina pe elevi să observe cauzele și efectele unui mediu poluat, a unei vieți duse într-o nepăsare, dar și conștientizarea faptului că nimic pe lume nu este etern și nelimitat. (A consemnat pentru www.dorohoinews.ro, prof. Simona Herghiligiu)
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.