Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Anul școlar 2019-2020 a debutat cu un proiect educational nou, dedicat egalizării șanselor de a progresa prin studiul limbii și literaturii române. Grupul țintă a fost format din cei 29 de elevi ai clasei a VI-a B, de la Școala Gimnazială „Spiru Haret”, Dorohoi. Locul desfășurării activității a fost sala de clasă, iar materialele didactice folosite au fost fișele de lucru diferențiate din „ Caiet de lucru structurat pe domenii, Limba și literatura română, clasa a VI-a ”, Editura Booklet, autori Ramona Răducanu, Larisa Kozak, Codruța Braun, București, 2018.
Curriculum-ul de bază parcurs respectă programele şcolare pentru clasele V - VIII, pe arii curriculare, aprobate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice.
Proiectul educațional „O șansă pentru fiecare”, a avut loc în semestrul I al anului școlar curent, o dată la 2 săptămâni, sâmbăta, în intervalul orar 9-11.
Ce ne-am propus ?
Școala de la școală să fie suficientă prin valorificarea optimă a timpului și a efortului copiilor, activitățile extrașcolare să aducă copilului un plus și o provocare pentru a progresa, nu o plictisitoare și obositoare reluare a conținuturilor și a obiectivelor curriculumului de bază, copiii să învețe în școală să învețe.
În cadrul proiectului elevul să deprindă obișnuința lucrului bine facut, cu temeinicie și, o dată început, dus la bun sfârșit, responsabilitatea față de îndeplinirea îndatoririlor sale, respectul pentru munca sa și a celor din jur, hărnicia, abnegația, seriozitatea, capacitatea de a lucra în echipă, în colaborare și în comuniune cu cei din jur, respectarea angajamentelor asumate.
Proiectul să formeze și să educe elevul, nu doar să-i transmită informații, prin abordarea fiecărui elev, ca pe o persoană umană, cu grijă și atenție sporită, dezvoltarea și întărirea discernământului copiilor, transmiterea unor valori și a unor principii morale de bază, antrenarea capacității copiilor de a-și conștientiza libertatea și de a o folosi cu responsabilitate, asigurarea disciplinei, rigorii și a ordinii în mediul școlar – cale pentru formarea și dezvoltarea disciplinei interioare a fiecarui elev, întreținerea unui mediu școlar sigur, curat și echilibrat.
Proiectul să prevină regresul și să asigure progresul școlar al elevului prin crearea motivației elevilor pentru învățare ca obiectiv principal al demersului didactic, trezirea interesului și a curiozității acestora pentru cunoaștere, studiu colectiv și individual, ca mijloc pentru obținerea constantă a progresului școlar, aplicarea unei strategii didactice atrăgătoare, centrată pe învățarea activă, prin activități practice, integrarea în demersul didactic a unor materiale didactice/mijloace de învățământ captivante și funcționale, adaptate nevoilor reale de învățare ale copiilor, evaluarea continuă, formativă, abordată nu ca o pedeapsă sau ca o etichetă pusă copilului, ci ca un mijloc de a susține elevul să progreseze, arătându-i ce și cum poate să îndrepte, personalizarea actului didactic, tratarea diferențiată a elevilor, în funcție de potențialul și nevoile fiecăruia, asigurarea educației remediale: identificarea la momentul potrivit a elevilor care au nevoie de abordare individuală și de ore de lucru suplimentar pentru a preveni regresul școlar.
Performanța școlară să fie încurajată și susținută constant prin identificarea și dezvoltarea aptitudinilor și talentelor elevilor prin activități specifice, asigurarea unor ore suplimentare de pregătire pentru elevii care doresc și au potențial sporit, în vederea obținerii performanței școlare, prin participarea la diverse concursuri științifice, literare și expoziții, olimpiade școlare, obținerea performanței țintită ca un mijloc de a-i sprijini pe copii să se întărească prin efort personal.
Prioritatea comunicării optime dintre școală și familie s-a realizat prin receptivitate maximă față de așteptările părinților, unitatea de principii și valori dintre școală și familie ca mijloc pentru educarea unei persoane umane integre, echilibrate, comunicarea la timp părinților a informațiilor necesare cu privire la evoluția școlară a elevilor, în scopul prevenirii regresului școlar al acestora și al obținerii progresului/performanței școlare.
Proiectul să ajute copilul să descopere cum poate aplica în practică ceea ce a învățat
Educația formală și non-formală inițiată de proiect să faciliteze copiilor descoperirea și înțelegerea lumii în care trăiesc, să ajute la șlefuirea caracterului și a comportamentului social al elevuluii prin acordarea unei atenții sporite educării copiilor prin literatură și dezvoltarea gândirii logice, a creativității și a flexibilității acestora, a capacității de exprimare prin cuvântul rostit și scris.
Ce am realizat împreună ?
Trezirea și încurajarea interesului elevilor pentru lectură, abordarea studiului limbii și literaturii române ca mijloc de formare și dezvoltare a capacității reale a elevilor de a se exprima corect și cursiv, oral și în scris și încurajarea, dezvoltarea aptitudilor individuale ale elevilor privind creația literară.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.