Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
„Nimeni nu le posedă pe toate dar, cu siguranță, fiecare copil are ceva de spus într-o direcție sau alta.” (prof. univ. dr. Constantin Cocoș)
În fiecare primăvară se întrezăresc mugurii performanţelor şcolare la Colegiul Naţional „Grigore Ghica” din Dorohoi. E sezonul olimpiadelor şcolare organizate sub egida Ministerului Educaţiei Naţionale. Şi în acest an şcolar, munca depusă de echipa elev-profesor a dat rezultate.
Nu mai puţin de 24 de premii au fost obţinute de către elevii colegiului la olimpiadele şcolare organizate până la data de 26 martie 2022:
Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Hură Mihaela):
- Chichioacă Alexia, clasa a X-a B - calificare etapa națională;
- Amarie Valentina, clasa a X-a B, mențiune;
- Brânzilă Raluca, clasa a X-a B, mențiune.
Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Pavel Daniela):
- Fodor Ruth, clasa XII-a A, mențiune.
Olimpiada de Chimie (prof. Nicorici Sonia):
- Buțincu Adelina, clasa a X-a B- calificare la fază națională;
- Leonte Raluca, clasa a XI-a B, locul al III-lea.
Olimpiada de Geografie (prof. Lipșa Crina):
- Ghebac Anda Patricia, clasa a XII a D, locul al II-lea.
Olimpiada de Limba Franceză (prof Stoica Iulia):
- Enache Alexandra, clasa a IX -a C, mențiune.
Olimpiada de Limba și Literatura Română (prof. Dana Adăscăliței):
- Mihai Delia Andreea, clasa a XII D, locul al II-lea.
Olimpiada Națională a Sportului Școlar (prof. Hîrtopeanu Răzvan):
- Fotbal băieți - Locul I;
- Handbal băieți - Locul I.
Olimpiada de Limba Engleză (prof. cucoreanu Gianina):
- Ilieș Miruna, clasa a X – a D, premiul I;
- Streteanu Diana, clasa a XI-a B, premiul al II-lea;
- Apetrei Smaranda, clasa a XI-a B, premiul al II-lea;
- Apostol Ilinca, clasa a X-a B, premiul al III-lea;
- Chelaru David, clasa a X-a D, premiul al III-lea;
- Cojocariu Antonio, clasa a X-a B, premiul al III-lea;
- Hură Simina, clasa a X-a B, premiul al III- lea;
- Damian Amina, clasa a XI-a B, premiul al III- lea;
- Țipirigan Raluca, clasa a XI- a F, premiul al III- lea;
- Ostafi Miruna, clasa a X-a D, mențiune;
- Tincu Andrei, clasa a X-a D, mențiune.
Olimpiada de Limba Engleză (prof. Puiu Otilia):
- Alexoai Giulia, clasa a XI-a A, premiul al II- lea.
Olimpiada de Limba Engleză (prof. Gherasim Daniela):
- Rotaru Ioana, clasa a IX-a B, mențiune.
Dar care este povestea olimpiadelor?
Olimpiadele au fost inventate de către atenieni, în Grecia Antică, în anul 776 i.H., și s-au desfășurat până în anul 393 e.n. Ele aveau ca scop evidențierea calităților fizice și îndemânării ostașilor atenieni. La început, au constat în câteva probe de îndemanare (lupte, tragerea cu arcul, alergare, etc.), iar cei care se dovedeau mai destoinici erau răsplătiți cu ropote de aplauze din partea spectatorilor din tribune și cununi de laur (frunze de dafin). Jocurile olimpice, sau olimpiadele, s-au reluat abia în anul 1896. Odată cu trecerea timpului acestea au evoluat, atât în privința numărului de probe incluse în concurs, cât și a performanțelor obținute de participanți. Fiecare record era considerat o referință pentru etapa următoare a jocurilor, astfel încât s-a ajuns la momentul în care sportivii necesitau o pregătire specifică, se pregătesc îndelung cu scopul participării la aceste jocuri sportive, având drept țintă câștigarea unui loc fruntaș.
Date fiind ecourile olimpiadelor în lumea sportivă, termenul a fost adoptat și pentru concursuri de altă natură, în care concurenții își pun în valoare cunoștințele teoretice dobândite la diferite materii. Așa se explică faptul că se organizează periodic olimpiade la diferite materii de învățământ, iar concurenții sunt atent selectați pe baza rezultatelor obținute la concursuri organizate pe etape: școlare, județene, naționale, balcanice, europene, internaționale.
Organizarea olimpiadelor pe materii asigură un cadru educațional specific în care fiecare copil studios poate să-și verifice cunoștințele dobândite la un moment dat la una dintre materiile de învățământ preferate. Independente de celelalte examene și verificări prin teste naționale, olimpiadele pe materii încearcă să găsească elite, să identifice potențe intelectuale de excepție. (prof. Monica Ifrim, consilier educativ)
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.