Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Pentru că evaluarea lucrărilor realizate de elevi la examenul de absolvire a liceului trezeşte numeroase controverse, numărul foarte mare de contestaţii fiind o dovadă în acest sens, profesorii de discipline socio-umane din Botoşani s-au gândit să facă ceva pentru a mai diminua fenomenul. Astfel, la iniţiativa inspectorului de specialitate Ana Gabriela Tanasă, şi cu aportul Consiliului Consultativ al disciplinelor socio-umane, profesori de liceu cu specializări din acest domeniu, de la toate liceele şi şcolile din judeţ, s-au întâlnit în contextul unui cerc pedagogic pentru a stabili modalităţi unitare de corectare. Cu ajutorul colegilor cu mai multă experienţă s-au discutat şi clarificat toate punctele nevralgice ale subiectelor şi baremelor la discipline precum Logică, argumentare şi comunicare, Filosofie, Psihologie, Economie şi Sociologie, acordându-se atenţie sporită aspectelor ce în anii anteriori au trezit controverse aprinse între corectori.
„Dorindu-ne o evaluare cât mai unitară la examenul de bacalaureat, am avut o serie de discuţii cu colegi de specialitate din țară care fac parte din Corpul național al profesorilor evaluatori, dar şi cu profesori din Botoșani, iar acum clarificăm o serie de aspecte cu toţi colegii care doresc să fie evaluatori la examenul ce stă să vină. Lăsăm orgoliile deoparte, discutăm, analizăm şi ajungem la o manieră unitară de evaluare, iar cei mai câştigaţi vor fi absolvenţii de liceu din acest an”, a explicat inspectorul de specialitate Ana Tanasă.
Cum lucrările de bacalaureat se corectează încrucişat, este de bun augur iniţiativa de a adopta modalităţi unitare de evaluare. Sunt de notorietate, din păcate, tensiunile apărute între profesori, părinţi şi elevi din diverse judeţe cu ocazia examenului de bacalaureat de-a lungul anilor, rivalităţile ajungând să afecteze notele şi rezultatele elevilor. De aceea, comunicarea interjudeţeană şi intrajudeţeană despre care vorbea inspectorul Ana Tanasă reprezintă paşi esenţiali şi necesari pentru ca absolvenţii de liceu să aibă şanse cât mai apropiate pentru a păşi în următoarea etapă a vieţii lor. Exemplul de bună practică al profesorilor de socio-umane poate fi preluat şi de catedrele celorlalte discipline de bacalaureat, iar eforturile vor fi, cu siguranţă, apreciate de toţi actorii implicaţi în procesul didactic.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.