Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Structuă creată pentru a sprijini dezvoltarea afacerilor aflate la început de activitate, Incubatorul de Afaceri din municipiul Dorohoi va găzdui firmele selectate, pentru o perioadă determinată de timp (ciclul de incubare fiind de 3 ani), interval în care acestea vor beneficia de suport financiar, servicii de consultanţă şi spaţii pentru birouri.
Alături de sprijinul logistic necesar demarării activității, Incubatorul va oferi un mediu prielnic dezvoltării afacerilor, prin facilitarea activităţilor de networking, a transferului de know-how, prin acordarea de sprijin în dezvoltarea de parteneriate, precum și primirea de asistență în realizarea strategiilor de afaceri, în scrierea de proiecte necesare atragerii de finanțare sau în alte domenii relevante.
Susţinând dezvoltarea firmelor, astfel încât aceastea să poată ajunge la un nivel de stabilitate și autonomie care să le permită părăsirea Incubatorului și funcționarea pe cont propriu, cu șanse crescute de a face față mediului concurențial și de a supraviețui pe termen lung, consider că acesta este un pas important făcut de autoritatea locală în scopul dezvoltării mediului de afaceri.
Tocmai pentru a veni în sprijinul celor care au idei de afaceri dar nu dețin capitalul necesar demarării unei afaceri, am reușit să obțin finanțare pentru înființarea Incubatorului de Afaceri. Incubatorul va funcţiona în cadrul Programului Naţional Multianual de Înfiinţare şi Dezvoltare de Incubatoare Tehnologice şi de Afaceri, coordonat de AIPPIMM şi implementat de PNUD și va contribui din plin la crearea de locuri de muncă, dar și la dezvoltarea sectorului privat în municpiul Dorohoi.
Și pentru că începând cu data de 9 aprilie 2012 va începe procedura de selecție a celor care vor dori să înceapă o afacere, voi prezenta pe larg criteriile de eligibilitate, în ce constă procesul de selecţie, dar și responsabilitățile pe care le vor avea aceste firme, beneficiile pentru firmele incubate. Așadar, în incubator vor putea antreprenorii care intenționează să înfiinţeze o firmă și IMM-urile cu un istoric de funcţionare de maxim doi ani.
Aplicanţii trebuie să prezinte o idee de afaceri fezabilă, care să ilustreze potenţialul de dezvoltare a afacerii şi posibilităţile firmei de a deveni indepedentă la finalizarea ciclului de incubare.Întreprinderile trebuie să aibă sediul social în regiunea arondată Incubatorului de Afaceri, să desfășoare numai activități de producție de bunuri și/sau de prestări de servicii, să se încadreaze în categoria IMM-urilor și să fie clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit legislației în vigoare.
În cazul întreprinderilor nou-înființate, acestea trebuie să prezinte, în termen de 30 de zile de la data selecției, dovada înmatriculării la Oficiul Registrului Comerțului din raza în care își are sediul întreprinderea. Întreprinderile cu istoric de funcționare trebuie să aibă minimum un angajat.
Procesul de selecţie se va desfăşoară pe plan local, aplicațiile, constând în planul de afaceri și restul documentelor prevăzute în Procedura de Implementare a Programului, fiind transmise Administratorului de Incubator. În scopul selecției, solicitanții vor lua parte la o sesiune de cursuri de antreprenoriat finalizate cu certificări, absolvenții cursurilor urmând a participa la un interviu în care vor avea ocazia să își prezinte ideea de afaceri.
Pentru evaluarea propunerilor se va ține cont de ideea de afaceri, de capacitatea creării de locuri de muncă, de planul de marketing, de structura organizaţională, de resursele financiare, de riscurile şi oportunităţile afacerii, de resursele umane necesare și alte elemente caracteristice viabilității afacerii.
Ca responsabilități, firmele selectate vor încheia un Contract-cadru de incubare cu Administratorul de Incubator, având ca Obligaţii principale următoarele:
-înfiinţarea până la sfârşitul celui de-al doilea an de funcţionare în Incubator a cel puţin unui loc de muncă şi menţinerea acestuia pe întreaga perioadă de incubare;
-luarea tuturor măsurilor necesare menite să sporească performanţele economice, materializate prin creşterea cifrei de afaceri pe fiecare an fiscal;
-încheierea de contracte comerciale cu parteneri economici şi din afara ariei geografice de amplasare a Incubatorului de Afaceri;
-îndeplinirea tuturor obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor către bugetul de stat şi/ sau bugetele locale;
-obligația de a pleca din Incubator după terminarea perioadei de incubare de 3 ani.
Firmele incubate, vor beneficia de facilități care în general constituie principala frână în demararea unei afaceri:
-spaţii de birouri dotate cu mobilier şi echipamente IT şi, în limita suprafeţei disponibile, spaţii de producţie;
-acces la săli de curs şi săli de conferinţe;
-acces la utilităţi şi servicii de telecomunicaţii;
-alocaţii financiare nerambursabile pentru acoperirea costurilor de start-up (în limita a 20.000 lei pe firmă);
-alocaţii financiare nerambursabile pentru acoperirea costurilor cu utilităţile (în limita a 3.000 lei pe firmă pe an);
-consultanţă specifică nevoilor firmei pe parcursul perioadei de incubare (în limita a 5.000 lei pe firmă);
-sprijin în participarea la cursuri, târguri, expoziții și alte activități de promovare (cofinanțare prin alocații financiare nerambursabile în limita a 9.000 lei pe firmă);
-sprijin din partea Administratorului de Incubator: consultanță, participare la diferite evenimente, activități de networking.
Orice informații suplimentare legate de procedura de selecție se pot obține de la Robert Pavelescu, Responsabil dezvoltare asistenta tehnica si sector public, RomActiv Business Consulting s.r.l., Str. Maria Rosetti, Nr. 32, Etaj 1, Sector 2, Bucuresti, T/F: 021 210 4349 | F: 0372 870 806 | M: 0721 276 142, Email: [email protected], web: www.romactiv.ro
PRIMAR,
ing. Dorin Alexandrescu
Redacția Dorohoi News: Comentariile la această știre au fost restricționate! Mulțumim pentru înțelegere!
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.