Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În cursul lunii iulie 2013, în cadrul serviciului Sănătate şi Securitate în Muncă s-au desfăşurat următoarele activităţi:
· s-au efectuat controale preventive la 69 agenţi economici, au fost dispuse 178 măsuri, au fost aplicate 178 sancţiuni contraventionale din care 175 avertismente şi 3 amenzi în valoare de 14.000 lei.
· a fost cercetat şi avizat un accident de muncă.
Cele mai des întalnite deficienţe în cadrul acţiunilor de control:
· lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnavire profesională
· neinstruirea lucrătorilor la angajare
· lipsa planul de prevenire şi protecţie
· neasigurarea efectuării examenului medical la angajarea lucrătorilor şi a examenului medical periodic
· nu erau întocmite instrucţiunile proprii
· lipsa certificatului constatator care să ateste autorizarea funcţionării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă
· nu au fost îndeplinite măsurile dispuse în procesele verbale de control anterioare
· angajatorii nu au luat măsuri pentru asigurarea de materiale necesare informării şi instruirii lucrătorilor
· angajatorii nu au luat măsuri pentru desemnarea lucrătorilor care să aplice măsurile de prim ajutor
· neanunţarea de către angajator a evenimentelor în care au fost implicaţi lucrătorii.
Valoarea sancţiunilor aplicate de către serviciul Sănătate şi Securitate în Muncă în luna iulie 2013 este de 14.000 lei.
În cursul lunii iulie 2013 în cadrul serviciului Control Relaţii de Muncă au fost efectuate controale la un numar de 105 angajatori, cu un număr de 1750 salariaţi din care 522 femei.
Au fost efectuate 105 controale, au fost sanctionaţi 53 angajatori, au fost aplicate 90 sancţiuni contravenţionale din care 66 avertismente şi 24 amenzi, în valoare totală de 159.300 lei.
Au fost depistate 4 persoane ce lucrau fără forme legale la un numar de 3 anagajatori, valoarea sancţiuni aplicate în acest sens, fiind de 40.000 lei.
Au mai fost aplicate sancţiuni în valoare de 119.300 lei pentru depistarea altor deficienţe cum ar fi :
· nerespectarea prevederilor legale privind registrul general de evidenta al salariatilor – HG500/2011,
· negarantarea în plată a salariului minim brut pe ţară;
· nepăstrarea evidenţei orelor de muncă prestate,
· nerespectarea dispoziţiilor privind munca suplimentară.
Valoarea totală a amenzilor aplicate de către serviciul Control Relaţii Muncă în luna iulie este de 159.300 lei.
În această lună au fost înregistrate 35 sesizări. Aspecte sesizate cum ar fi: neacordare drepturi salariale, nerespectarea timpului de muncă, neplata orelor suplimentare, muncă fără forme legale, nerespectarea prevederilor HG 500 – privind Registrul General de Evidenta al Salariaţilor. Domeniile de activitate de unde provin sesizările sunt: prestări servicii, confecţii, construcţii, comerţ, productie, etc.
Valoarea totală a amenzilor aplicate de către ITM, în cadrul serviciilor Sănătatea şi Securitatea Muncii şi Control Relaţii de Muncă, în cursul lunii iulie 2013 este de 173.300 lei.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.