Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Un virus informatic atacă în aceste zile 12 bănci din România, aproape o treime din numărul de instituţii de credit din ţara noastră. „Adevărul“ vă prezintă cum trebuie să vă protejaţi pentru a nu cădea victimă şi pentru a nu rămâne fără bani în conturi.
IBM a anunţat zilele trecute că a descoperit o versiune a unui virus informatic care este configurată pentru a ataca în mod special 12 bănci din România, experţii gigantului american recomandând instituţiilor de credit să-şi informeze clienţii şi să colaboreze cât mai bine cu furnizorii de securitate antifraudă. Numele băncilor nu este făcut public, dar potrivit unor surse din domeniul IT unele dintre acestea sunt „bănci de top“ din ţara noastră.
Numit Tinba v3, virusul atacă clienţi ai băncilor în toată Europa, dar mai ales în Polonia, Italia, Germania şi Olanda. Aceasta este, însă, conform datelor IBM Security X-Force, prima situaţie în care o variantă a acestui program a fost descoperită atacând în România, ajungând chiar şi în atenţia Serviciului Român de Informaţii (SRI).
Atenţie la durata tranzacţiilor
Dacă o tranzacţie durează prea mult, atunci aceasta este suspectă. „Dacă de obicei se întâmpla ca tranzacţia să dureze 5 secunde şi acum durează 30 de minute, atunci tranzacţia este suspectă. De regulă, în astfel de cazuri, infractorii cibernetici văd în timp real ceea ce faceţi şi deturnează tranzacţia către alte conturi. Trebuie anunţată imediat banca“, a punctat Costin Raiu. Potrivit lui Bodan Botezatu, analist senior la BitDefender, în cazul în care ai căzut deja victimă a atacului, trebuie avertizată instituţia de credit astfel încât să fie anulat cardul. Tinba nu este primul virus bancar care afectează România, în prezent existând încă trei familii.
Sfaturi pentru bănci
Specialiştii au sfaturi şi pentru bănci. Acestea ar trebui să aibă sisteme de autentificare multifactor, adică, pe lângă datele conturilor, să mai introduci şi un cod care îţi este trimis pe telefon sau prin alte mijloace. De asemenea, ar trebui să aibă parteneriate cu furnizori de soluţii de securitate. Potrivit lui Raiu, sistemul bancar din România este mai slab pregătit să facă faţă unei astfel de situaţii, în vreme ce băncile occidentale sunt mult mai puternice deoarece au fost forţate să facă faţă unor astfel de atacuri de mai mult timp. „Pe măsură ce băncile din Vest îşi modernizează sistemele, infractorii cibernetici se reorientează şi spre alte ţinte“, spune el. De asemenea, educaţia financiară a consumatorilor este esenţială, oricâte protecţii ar avea o bancă.
BNR: Banca nu îţi cere niciodată date pe internet!
Băncile comerciale nu cer niciodată utilizatorilor actualizarea datelor pe internet, avertizează Banca Naţională a României (BNR), oficialii acesteia îndemnând clienţii să raporteze orice astfel de situaţie. „Niciodată o bancă nu cere date prin mijloace informatice. Orice mesaj care vine pe e-mail cu formulare bancare nu vine de la bancă! De asta actualizarea datelor se face numai la ghişeu. De asemenea, trebuie raportat, că mai apără şi pe alţii. Oricând există o suspiciune, fie privind plăţile cu cardul, fie pe internet banking, fie mobile banking, fie plăţi prin SMS, fie la plata directă cu telefonul prin Apple Pay, trebuie raportat“, ne-a declarat Bogdan Olteanu, viceguvernator BNR. Olteanu recomandă posesorilor de conturi să respecte cu stricteţe politica de securitate a băncii, să aibă o parolă complexă şi să o schimbe la una-două luni. Sursa: adevarul.ro
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.