Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
În mai puţin de o săptămână de la lansare, clipul publicitar care se foloseşte de un fluture pentru a spune, într-un minut şi jumătate, povestea relaţiei dintre un tată pe care anii l-au împuţinat în ochii fiului şi băiatul devenit bărbat, a adunat în jur de 150.000 de vizualizări pe YouTube.
Conversaţia dintre cei doi, care începe cu tatăl întrebând agasant ce insectă zboară în preajma lor şi fiul răspunzând, din ce în ce mai agasat, până la enervare, "un fluture", i-a emoţionat pe români. "Trebuie să fii de piatră să nu te atingă acest videoclip. Preţuiţi fiecare moment alături de cei dragi", scriu unii dintre cei care au văzut-o.
Impresionant este momentul în care tatăl îşi îndemnă fiul să citească, cu voce tare, dintr-un jurnal: "Astăzi, fiul meu a împlinit trei ani. Am fost împreună în parc, unde a văzut un fluture. M-a întrebat de 21 de ori ce este şi i-am răspuns, de fiecare dată, că este... un fluture. Îmbrăţişându-l şi iubindu-l mai mult. De fiecare dată", citeşte fiul cu voce înecată de emoţie în spotul realizat pentru Cosmote de Papaya Advertising şi regizat de grecul Constantin Pilavios. Mesajul lui: "Ni se oferă atât de mult timp să vorbim. Nu găsim timp să ascultăm"
"Sunt sute de reclame care îţi promit că o să vorbeşti foarte mult la foarte puţini bani"
Robert Tiderle, general manager al Papaya, a povestit pentru gândul cum s-a născut clipul. Ogilvy, agenţia de publicitate a Cosmote, i-a propus o colaborare: să realizeze un spot publicitar pentru abonamentele oferite de compania de telefonie.
"Noi am propus clientului o nouă platformă de comunicare, pe care am numit-o 'Time to listen'. Sunt sute de reclame care îţi promit că o să vorbeşti foarte mult la telefon, la costuri foarte mici. Am propus să introducem o nouă latură. Când dai un telefon, vrei să comunici ceva, să anunţi ceva. Dar ar trebui să ne gândim un pic mai mult şi la ce are celălalt de spus. Ar trebui să învăţăm să ascultăm. Pentru a ne susţine ideea am arătat un filmuleţ", îşi aminteşte Robert Tiderle.
Era scurtmetrajul "What is That", regizat în 2007 de grecul Constantin Pilavios, pe care publicitarul l-a văzut cam în aceeaşi perioadă în care a primit şi misiunea de a realiza clipul. "Eram singur la birou şi mi-au dat lacrimile, deşi eu sunt un om hârşit în comunicare. Când mă uit la ceva mă uit de ce a pus camera într-un anume fel, mă interesează detaliile tehnice", spune Tiderle despre momentul în care a văzut filmul în care un tată îşi întreba agasant fiul: "Ce este aceasta", iar el îi răspunde agasat până la enervare "o vrabie".
Cum s-a transformat vrabia din filmul original în fluture
"Clientul a decis să meargă pe această platformă şi să o transforme într-un spot de brand", continuă publicitarul. Iniţial, el nu a a vrut să folosească scurtmetrajul regizorului grec. "Orice făceam mintea îmi zbura la el. Ca om de advertising vrei să te detaşezi, să faci ceva total diferit. Am recunoscut că eu personal nu pot să fac un alt clip, care să se ridice la acelaşi nivel de emoţie şi am propus să luăm acest filmuleţ şi să-l transformăm într-un spot. Nu este o adaptare, este un remake, noi am preluat un scenariu", precizează Robert Tiderle.
Clipul a fost regizat chiar de Constantin Pilavios. "La început, nu a înţeles cum poate fi transformat scurtmetrajul lui într-un clip publicitar. Am obţinut acordul lui de principiu. I-am arătat ce vrem să facem şi a fost încântat. S-a bucurat că un brand atât de mare s-a decis să folosească filmul lui", continuă publicitarul.
Marea încercare a celor doi a fost să comprime toată emoţia scurtmetrajului într-un minut şi jumătate. "În filmul original tatăl se duce în casă şi ia jurnalul, aici are jurnalul pe genunchi", arată Tiderle care este una dintre deosebiri. Totodată vrabia a fost înlocuită cu un fluture din motive tehnice: un fluture este mai uşor de făcut în postproducţie, scrie gandul.info.
Un utilizator: "Iubiţi-vă părinţii, cât mai sunteţi, cât mai sunt"
Publicitarul spune că nu se aştepta ca reclama să stârnească atâta emoţie. "M-aţi făcut sa plâng .... şi sunt om în vârstă. Iubiţi-vă părinţii, cât mai sunteţi, cât mai sunt .... regretele vin întotdeauna prea târziu", a scris cineva sub clipul postat pe YouTube. "Emoţionant până la lacrimi. Dacă am învăţa să avem răbdare mai multă ce bine ne-ar fi...la toţi", mai scrie altcineva. O altă postare îndeamnă: "Preţuiţi fiecare moment alături de cei dragi".(DorohoiNews.ro)
25.09.2011 la 10:24
buna ziua,in aceasta reclama ne spune ca asa ne educam oamenii in capitalism cind timpul inseamna bani si nu sentimente si timp pentru parintii nostri
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.