Ministerul Finanţelor va bloca alimentarea cu veniturile cuvenite din cote defalcate din impozitul pe profit şi TVA pentru primăriile care au primit bani din Fondul de rezervă în timpul Guvernului Ungureanu şi i-au utilizat pentru alte destinaţii, totalul sumelor ridicându-se la 167 milioane lei.
Un proiect de ordonanţă al MFP arată că direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sistează alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale a unităţilor administrativ-teritoriale care au beneficiat de sume de la bugetul de stat potrivit Hotărârii Guvernului nr.255/2012 şi le-au utilizat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele prevăzute de acest act normativ, până la restituirea integrală a sumelor respective la bugetul de stat.
Banii se pot restitui eşalonat
Documentul mai stabileşte că, în cazul în care restituirea integrală la bugetul de stat, într-o singură lună, a sumelor datorate afectează funcţionarea unităţilor administrativ-teritoriale, la solicitarea justificată a ordonatorului principal de credite, direcţiile generale ale finanţelor publice, pe baza analizei efectuate asupra veniturilor şi cheltuielilor acestora, pot aproba, prin decizie a directorului executiv, eşalonarea lunară a sumelor de restituit la bugetul de stat, în tranşe egale, până la sfârşitul anului 2012.
În această situaţie, direcţiile generale ale finanţelor publice vor aloca unităţilor administrativ-teritoriale cotele defalcate din impozitul pe venit şi sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată numai dacă sunt respectate eşalonările lunare stabilite.
În cazul în care ordonatorii principali de credite nu achită o tranşă lunară la termenul stabilit, eşalonarea îşi încetează efectele şi direcţiile generale ale finanţelor publice sistează alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.
Guvernul Ungureanu a decis alocarea sumei de 648,23 milioane de lei unui număr de 1.657 de primării, specificându-se că destinaţia o reprezintă plata de arierate aferente unor cheltuieli curente şi de capital, precum şi co-finanţarea unor proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
Ulterior, Guvernul Ponta a adoptat o altă ordinanţă prin care a decis ca sumele rămase neutilizate până la data de intrare în vigoare ordonanţei, 8 mai 2012, de către primăriile respective să fie restituite. Executivul a motivat că alocarea de fonduri către primarii prin Hotărârea Guvernului 255/2012 s-a făcut nerespectând prevederile legale menţionate, creând un prejudiciu la bugetul de stat.
Curtea Constituţională a decis însă că prevederile actului normative al Guvernului Ponta este
constituţional în măsura în care se aplică sumelor rămase neutilizate de către unităţile administrativ-teritoriale care nu au înregistrat arierate şi nu aveau în derulare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile.
DorohoiNews.ro, 09-08-2012
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.