Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Plenul Senatului a aprobat, în şedinţa de luni, proiectul de lege al Guvernului privind modificarea Codului rutier, care prevede introducerea permisului de conducere pentru mopede.
Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost aprobat cu 84 de voturi "pentru", 2 "împotrivă" şi 3 abţineri.
Introducerea mopedelor şi triciclurilor în categoria autovehiculelor va avea ca urmare şi faptul că pentru situaţia conducerii fără permis se vor institui sancţiuni penale.
Proiectul vizează, începând cu data de 19 ianuarie 2013, reglementarea vârstei minime pentru obţinerea permisului de conducere astfel: pentru categoriile A2, B, BE, C1 şi C1E, 18 ani împliniţi; pentru categoriile AM, A1 şi B1 - 16 ani; 20 de ani şi o experienţă de cel puţin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 sau cel puţin 24 de ani pentru motocicletele din categoria A.
În plus, pentru categoriile C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor cu putere de peste 15kW, vârsta minimă pentru obţinerea permisului este de 21 ani, în timp ce, pentru categoriile D şi DE, este de 24 de ani.
În prezent, pentru obţinerea permisului de conducere se prevede vârsta minimă de 18 ani pentru toate categoriile şi subcategoriile de vehicule, cu excepţia subcategoriilor A1 şi B1, pentru care se poate obţine permisul de conducere după împlinirea vârstei de 16 ani, precum şi a conducătorilor de autovehicule care efectuează transport public de persoane, conduc autovehicule cu masa maximă mai mare de 7,5 tone ori care transportă substanţe periculoase, care trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani împliniţi, se mai arată în expunerea de motive.
Totodată, prevederea iniţială privind dreptul proprietarilor de autovehicule înmatriculate în străinătate de a circula doar 90 de zile în România, pe an, cu plăcuţe de înmatriculare străine, a fost eliminată, pentru ca parlamentarii să stabilească dacă aceasta respectă legislaţia europeană.
Proiectul de act nomativ are la bază necesitatea transpunerii unor prevederi ale Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European, acestea urmând să se aplice din data de 19 ianuarie 2013 şi fiind impuse de necesitatea reducerii numărului şi consecinţelor accidentelor de circulaţie, în care sunt implicaţi conducătorii de mopede, tricicluri şi motociclete.
Potrivit expunerii de motive la proiectul de lege, în ultimii doi ani, numai conducătorii de mopede au produs 5.201 evenimente rutiere, în urma cărora şi-au pierdut viaţa 242 de persoane şi alte 5.733 au suferit vătămări corporale. Situaţia este favorizată de legislaţia rutieră actuală, care permite conducerea mopedelor fără permis de conducere obţinut în urma susţinerii unui examen.
Instituirea obligativităţii susţinerii examentului pentru obţinerea permisului de conducere, precum şi ridicarea limitelor minime de vârstă vor determina însuşirea cunoştinţelor teoretice şi formarea abilităţilor practice necesare pentru obţinerea acestui permis de conducere, potrivi sursei citate.
Proiectul de lege are un caracter organic, iar Senatul este prima Cameră sesizată în acest caz, forul decizional fiind Camera Deputaţilor. Sursa: gandul.info
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.