Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Directorul General al CNCF CFR SA, domnul Cristian Ghibu, a efectuat în cursul lunii septembrie primele vizite pe tronsoanele de cale ferată de pe Coridorul IV paneuropean, unde au demarat lucrările de reabilitare a infrastructurii. Acesta a lansat un apel ferm firmelor constructoare să se alăture eforturilor companiei CFR SA pentru reabilitarea infrastructurii feroviare şi să respecte termenele prevăzute în graficele de lucrări.
În cadrul vizitelor, domnul Cristian Ghibu a verificat stadiul demarării lucrărilor de reabilitare, încadrarea în graficele stabilite şi a purtat discuţii cu reprezentanţii firmelor de construcţii în vederea soluţionării oricăror probleme care pot interveni în perioada de execuţie. De asemenea, directorul general al companiei a făcut apel la respectarea angajamentelor contractuale, astfel încât reabilitarea celor aproximativ 205 Km de cale ferată să fie finalizată la termen.
„Avem în execuţie reabilitarea a aproximativ 205 km de cale ferată dublă pe şase tronsoane feroviare, modernizarea a 14 staţii de cale ferată şi a 5 tuneluri feroviare, aflate pe Coridorul IV paneuropean. Vorbim deci despre un important program de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare, iar firmele care au câştigat contractele trebuie să facă faţă acestei provocări. Lansez prin urmare un apel ferm ca firmele constructoare să se alăture eforturilor companiei CFR SA pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, inclusiv prin angajamentul că vor respecta termenele prevăzute în graficele de lucrări şi vor continua în acelaşi ritm implementarea proiectelor şi pe perioada iernii. Tehnic este posibil, este nevoie doar de voinţă şi de înţelegerea importanţei eforturilor pe care CFR SA şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii le fac pentru a susţine investiţiile în infrastructură”, a declarat Cristian Ghibu.
În prezent sunt în execuţie lucrările de reabilitare, aferente proiectelor din programul POS-T, pe următoarele tronsoane feroviare:
- Buftea - Brazi (37 Km) - proiect pilot operaţional pentru un sistem ETCS/ERTMS nivel 2
- Frontiera - Curtici - Arad – km 614 (41,185 Km) - lucrări de reabilitare
- Vinţu de Jos - Coşlariu (35,4 Km) - lucrări de construcţii şi instalaţii
- Coşlariu - Micăsasa, Aţel - Micăsasa, Aţel - Sighişoara (91,3 km) - lucrări de construcţii şi instalaţii
Valoarea totală a contractelor semnate de CFR SA pentru execuţia lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi supervizare, aferente proiectelor din POS-T 2007-2013, se ridică la 5.869.700.020,91 lei, contribuţia CE fiind de 85%, prin Fondul de Coeziune, respectiv 69,25%, prin fonduri nerambursabile, şi Buget de stat cu o cotă de 15%, respectiv 30,75%.
Vă reamintim că valoarea investiţiilor alocate de CFR SA, pentru proiectele POS-T, în primele nouă luni ale acestui an se ridică la 876.904.394,94 lei, iar lucrările de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare, aflate în curs de execuţie pe şantierele feroviare (6 tronsoane feroviare, 14 staţii de cale ferată şi 5 tuneluri feroviare), urmează a fi finalizate în perioada 2013-2015 şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor, sporirea gradului de siguranţă şi de confort şi reducerea timpului de călătorie.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.