Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Atunci când se mută într-un bloc nou, clienţii au două mari temeri: viciile şi costurile ascunse. Vestea bună este că există soluţii pentru evitarea situaţiilor neplăcute, atât înainte cât şi după achiziţia apartamentului. Există legi care acoperă clienţiii înşelaţi. Important este ca aceştia să cunoască aspectele legale înainte să semneze un contract de vânzare-cumpărare, pentru a se asigura că sunt specificate şi clauzele care îi apară, la nevoie.
Atunci când găsesc un apartament nou pe care sunt dispuşi să îl cumpere, clienţii trebuie în primul rând să verifice seriozitatea dezvoltatorului. Acest lucru este la îndemâna oricui iar date relevante pot fi obţinute din simpla verificare a istoricului acestuia.
„Pentru a afla calitatea dezvoltatorului de la care vor să cumpere, clienţii trebuie să afle ce activităţi economice a avut în trecut şi ce alte proiecte imobiliare a dezvoltat. Este important să afle istoricul lor bancar, precum şi să discute cu alţi clienţi, mai vechi”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Alexis Tzanos, dezvoltator imobiliar.
Primul semnal de alarmă ar trebui să apară, pentru viitorii clienţi, în momentul în care au nevoie de nişte răspunsuri pe care vânzătorii par să le ocolească. Vânzătorul trebuie să fie deschis, să îi comunice clientului chiar şi aspectele mai puţin plăcute legate de cost sau calitate.
„Totul trebuie să fie transparent de la început, clientul trebuie să ştie ce cumpără, să ştie ce cotă parte are din spaţiile comune, care sunt costurile cu locul de parcare, liftul, spaţiul de joacă, paza dacă există. Trebuie să ştie toate acestea de la bun început pentru a nu a avea surprize pe parcurs”, arată Alexis Tzanos.
Criza a învăţat atât clienţii cât şi dezvoltatorii să fie mai responsabili
Vestea bună este că anii de criză au învăţat atât clienţii cât şi dezvoltatorii să aibă un comportament mai responsabil. Astfel, clienţii nu se mai lasă păcăliţi iar dezvoltatorii nu mai încearcă să păcălească, dornici să îşi creeze o imagine onorabilă într-o piaţă în care totul se vinde dificil. Dar problemele pot exista şi dincolo de costurile estimate iniţial.
„Costurile ascunse nu prea se mai regăsesc în vânzarea unui apartament nou. Clienţii sunt foarte vigilenţi, se asigură încă de la prima întâlnire că nu există costuri suplimentare. Dar dincolo de acest lucru, clienţii trebuie să fie vigilenţi la structura blocului, materialele din care este constuit, dacă este facut din rigips, cărămida, BCA. Compartimentarea şi finisajele sunt foarte importante, pentru că ajută oamenii să beneficieze de un confort sporit”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Nicolae Niţu, dezvoltator Gama Invest.
Dacă din orice motiv, clienţii se mută în noul ansamblu rezidenţial şi descoperă vicii ascunse, ei trebuie să ştie că îşi pot face dreptate în instanţă. Condiţia este să se asigure la încheierea tranzacţiei că în contract sunt trecute clauzele menite să îi apere.
„Toate blocurile noi trebuie să aibă o carte tehnică, în care sunt trecute toate materialele care au stat la baza construcţiei. Astfel, clientii sunt acoperiţi de Legea 10, care include şi viciile ascunse şi este trecută în fiecare contract de vânzare-cumpărare încheiat cu fiecare client în parte”, continuă Nicolae Niţu.
Clienţii trebuie să fie atenţi la disconfortul pe care şi-l pot crea singuri
Ceea ce nu acoperă Legea privind calitatea în construcţii, este disconfortul creat din estimarea greşită a avantajelor aduse de noua locuinţă. În acest context, o importanţă deosebită o are distanţa faţă de locurile în care ei merg în mod obişnuit. Acest lucru este adesea neglijat, din prea mult entuziasm faţă de noua locuinţă, dar în timp poate deveni o mare problemă.
„Este important ca locuinţa să fie aproape de mijloace de transport: metrou, RATB, mai ales pentru cei care nu au maşină. Sunt foarte mulţi tineri care estimează distanţa greşit la început, lucru care poate crea probleme mari de deplasarem mai ales pe timpul iernii”, continuă Alexis Tzanos.
„Clienţii trebuie să fie atenţi şi la poziţia blocului, împrejurimi, dacă vin taxiurile până acolo, dacă în apropiere există supermarketuri, şcoli, gradiniţe, creşe, etc”, completează Nicolae Niţu.
Toate aceste aspecte, clarificate de la bun început, pot transforma noul apartament în „acasă”. Iar în condiţiile în care mulţi dintre clienţii de azi cumpără noile locuinţe cu credite bancare, pe o perioadă lungă de timp, este important să îşi creeze tot confortul necesar, pentru a nu regreta una dintre cele mai importante decizii din viaţă. Sursa: imopedia.ro
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.