Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Un proiect de lege prevede înființarea unui grup independent al evaluatorilor auto. Aceștia, și nu angajații asigurătorului, ar urma să decidă soluțiile pentru repararea autovehiculelor avariate și acordarea despăgubirilor.
Proiectul a fost înregistrat la Senat pentru dezbatere publică în data de 10 aprilie, iar în data de 9 mai a primit avizul Consiliului Legislativ. Conform acestuia, experţii şi evaluatorii tehnici auto ar putea evalua toate vehiculele avariate în vederea stabilirii soluţiilor tehnice pentru repararea lor şi acordarea despăgubirii, potrivit contractelor de asigurare obligatorie (RCA) sau facultativă (CASCO). Ideea inițiatorilor pare să fie asigurarea unui punct de vedere independent, care să protejeze posesorii de polițe de asigurare de evaluări prea “prietenoase” cu companiile de asigurare. Reprezentanții industriei consideră însă că acest fapt va duce doar la creșterea costurilor și complicații birocratice. Potrivit asociaţiilor asigurătorilor din România (UNSAR) şi brokerilor de asigurări (UNSICAR), proiectul de lege încalcă principiul libertăţii contractuale şi prevederile Codului Civil în vigoare, impunând efectuarea constatării daunelor numai de către experţi tehnici auto membri ai Corpului Experţilor şi Evaluatorilor Tehnici Auto din România (CEETAR). Cele două asociaţii profesionale spun că efectul principal al adoptării proiectului de lege va fi majorarea primelor de asigurare ca rezultat al creşterii costurilor aferente regularizării daunelor auto. Asta deoarece, potrivit proiectului de lege, soluția stabilită de evaluatorul CEETAR poate fi acceptată de către părți prin semnare, sau poate fi contestată doar în instanță, ceea ce îi conferă evaluatorului drepturi depline şi intangibile, determinând pentru părțile care înțeleg să o conteste costuri suplimentare pentru soluționarea litigiului în instanță.
„Clienţii companiilor de asigurări vor trebui să înţeleagă faptul că primele de asigurare auto vor creşte semnificativ din cauza costurilor reprezentate de onorariile aferente expertizelor tehnice şi a altor costuri legate de activitatea de evaluare. Totodată, introducerea unui asemenea sistem ar conduce cu certitudine la complicarea procesului de soluţionare a daunelor pe segmentul auto”, se arată într-un comunicat al celor două asociații. Un alt aspect negativ semnalat ar fi complicarea procedurilor în cazul unui accident în afara țării (posesorul poliței ar trebui să se adreseze nu numai reprezentantului de despăgubiri al asigurătorului RCA ce urmează să suporte despăgubirea, ci şi unui membru al CEETAR). Alte puncte slabe, în viziunea industriei, sunt monopolizarea activității de regularizare a daunelor de către un organism care nu se află sub controlul ASF și apariția unui conflict cu activitatea Registrului Auto Român (experții CEETAR dobândesc dreptul de a stabili dacă, după o daună, vehiculul poate fi introdus în trafic cu sau fără o nouă viză ITP).
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.