Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Proprietara unei firme din Iaşi susţine că dosarul său nu a fost selectat pentru un tichet Rabla din cauză că nu a numerotat foile depuse la dosar. In ghidul solicitantului este stipulată o astfel de condiţie, însă reprezentanta Ştefana SRL consideră măsura incorectă fiindcă ea a depus şi un opis în care erau trecute documentele depuse la dosar.
„Sunt o categorie de autoturisme cu norma de poluare Euro 3, care au deja zece ani pe piaţa de autoturisme din România, şi acestea vor face obiectul programului Rabla”, a spus Rovana Plumb. Ministrul Mediului a precizat că în prezent se doreşte ca voucherul acordat pentru casare să fie 1.500 de euro, iar pentru autoturismele electrice să se acorde un bon de 2.000 de euro. Rovana Plumb a mai spus că vor fi incluse în programul Rabla “numai acele autoturisme care au fost în proprietatea persoanei fizice sau juridice mai mult de un an de zile”, astfel că “nu se pune problema unei invazii de maşini rulate, foarte vechi pe piaţa din România”.
Noul program va fi pus la punct spre sfârşitul lunii martie, pentru a fi implement din prima decadă a lunii aprilie, a adăugat ministrul Mediului. Rovana Plumb anunţa în ianuarie că Ministerul Mediului vizează schimbări în Programul “Rabla”, care s-ar putea aplica maşinilor non-euro, Euro 1 şi Euro 2, printre care creşterea primei de casare de la 3.800 de lei la 1.500 de euro, dar şi acordarea reducerii contra unui singur voucher, alături de eliminarea intermediarilor.
Ministrul preciza că se discută ca reducerea la achiziţionarea unei maşini noi să se facă în schimbul unui singur voucher. În prezent, prin Progamul “Rabla”, o persoană poate cumpăra o maşină nouă prezentând, pentru o reducere mai mare, până la trei vouchere, dat fiind faptul că acestea pot fi tranzacţionate pe piaţa liberă. În octombrie anul trecut, premierul Victor Ponta declara că “ar trebui să fie un singur tichet, iar această facilitate să fie pentru cel care îşi casează maşina, nu pentru cel care o tranzacţionează, pentru că este un fel de bursă ilegală a tichetelor, nereglementată şi neimpozitată”.
Programul guvernamental de casare a maşinilor uzate, denumit Programul “Rabla”, permite proprietarilor cu maşini mai vechi de zece ani să ducă autovehiculul la casat, primind în schimb o primă sub formă de tichet valoric. Tichetul nu este nominal şi poate fi vândut şi folosit de către „purtătorul” acestuia pentru a obţine reducerea la achiziţionarea unei maşini noi, care până în acest an a fost de 3.800 de lei.
Tichetele sunt acordate proprietarilor care îşi casează maşinile prin firmele colectoare (REMAT-uri), cărora Administraţia Fondului de Mediu le repartizează aceste vouchere. Valorificarea la liber a voucherelor şi posiblitatea achiziţionării unei maşini noi folosind până la trei tichete au fost introduse în 2010 în Programul “Rabla”. În 2010 au fost casate prin Programul “Rabla” 186.854 de maşini, fiind cumpărate aproape 60.000 de maşini noi cu ajutorul bonurilor valorice, faţă de 32.327 de maşini scoase din uz prin ediţia 2009 a programului.
În 2011 au fost scoase din uz 116.641 de maşini vechi şi au fost cumpărate aproximativ 40.000 de vehicule noi, potrivit datelor furnizate de Ministerul Mediului la sfârşitul fiecărui an. Sursa: ziaruldeiasi.ro
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.