Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Cuantumul ajutorului de deces va creşte, în 2015, cu peste 100 de lei, după cum se stabileşte în bugetul asigurărilor sociale pentru acest an. Ajutorul va creşte la 2.415 de lei de la 2.298 de lei.
O nouă lege a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2015 a intrat în vigoare zilele trecute şi prin intermediul ei s-a stabilit creşterea câştigului salarial mediu la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat de la 2.298 de lei, cât a fost în 2014, la 2.415 lei, potrivit avocat.net.
Prin urmare, cuantumul ajutorului de deces creşte, în cazul asiguratului sau pensionarului, tot la 2.415 lei, ceea ce reprezintă o majorare de 117 lei faţă de anul 2014. De asemenea, există o mărire a ajutorului de deces şi în cazul membrului de familie al asiguratului sau al pensionarului. Concret, în 2015, cuantumul este de 1.208 lei, cu 59 de lei mai mult decât în 2014.
Persoanele care pot beneficia de acest ajutor sunt soţul supravieţuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul sau oricare altă persoană care dovedeşte că a suportat cheltuielile de deces, potrivit Casei Naţionale de Pensii Publice.
Cererea pentru acordarea ajutorului se depune, după caz, la casa teritorială de pensii sau la angajatorul asiguratului decedat. Ajutorul se plăteşte, în cel mult 24 de ore de la momentul solicitării, după caz, de către angajator, instituţia care gestionează bugetul asigurărilor pentru şomaj sau casa teritorială de pensii.
De ce acte am nevoie pentru a obţine ajutorul de deces?
Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:
· cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
· certificat de deces (original şi copie);
· act de identitate al solicitantului (original şi copie);
· acte de stare civila ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original şi copie);
· dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original şi copie);
· act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt şi data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani (original);
· adeverinţa care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârstă cuprinsă intre 18 si 26 de ani urma o forma de învătământ organizată potrivit legii (original). Sursa. romaniatv.net
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.