Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Consumatorul român ar putea plăti diferența în contul taxei de poluare, actual timbru de mediu, pentru noxele emise de autoturismele Volkswagen, consideră avocații Gheorghe Piperea și Marius Coltuc, citați de Agerpres.
„Vor fi probabil puși să plătească diferența de taxă oamenii care au cumpărat această mașină fiind convinși că nu are emisii prea ridicate. Autoritățile românești cu siguranță vor cere banii aceștia de la populație. Populația ar trebui să fie supărată pe tema asta pentru că, în realitate, dacă această taxă trebuie s-o plătească cineva atunci trebuie să fie Volkswagen. Volkswagen va spune că nu trebuie să plătească această taxă pentru că și Comisia Europeană a considerat-o ca fiind ilegală”, a spus Piperea. Pe de altă parte, avocatul citat a arătat că este convins că autoritățile europene și cele românești vor spune că Volkswagen nu trebuie să plătească.
La rândul său, avocatul Marius Coltuc a menționat că statul român poate solicita Registrului Auto Român să cheme consumatorii să mai facă o dată testul de emisii.
„Pentru cei care au plătit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul român, prin RAR, poate determina (consumatorii n.red.) în momentul în care există suspiciuni să mai treacă o dată să facă testul de emisii poluante. În momentul în care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o nouă decizie de calcul. Dacă vor exista diferențe, atunci ANAF poate executa silit suma înscrisă în decizia de calcul sau să rămână cu mașina neînmatriculată. Raporturile sunt între autoritatea publică și cel care a înmatriculat-o”, a explicat Coltuc.
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigații la nivel național cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă și cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).
Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3. Sursa: digi24.ro
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.