Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Există numeroase taxe care pot fi percepute la un restaurant, mai ales când este vorba de un eveniment mai amplu. RomaniaTV.net vă prezintă câteva taxe de care trebuie să ştiţi pentru a nu fi luaţi prin surprindere.
Atunci când mergem la un restaurant pentru a celebra un eveniment sau pentru a organiza o nuntă, ne putem confrunta cu o sumedenie de taxe de care nici măcar nu aveam habar. Tocmai de aceea este bine să întrebăm de la început reprezentanţii localurilor respective dacă aplică sau aceste taxe.
1. TAXA de DOP. În ţările cu o cultură a serviciilor din ospitalitate mult mai ridicată decât a noastră să consumi în restaurant vinul de acasă şi să plăteşti gazdei o sumă de bani pentru asta este un lucru cât se poate de normal. Această taxă, numită şi taxă pe dop, nu este percepută ca bacşiş sau şpagă, ea reprezintă contravaloarea efortului pe care îl face personalul localului cu deschiderea, decântarea şi servirea vinului adus de acasă.
Termenul de "taxă pe dop" a apărut prima dată în Australia, la începutul anilor '60, moment în care mai multe restaurante şi localuri din Melbourne au implementat sistemul "BYOB" (Bring Your Own Booze/Bottle), care, în traducere liberă, este echivalentul lui "Adu-ţi băutura de acasă!". Potrivit Decanter.com, prin intermediul acestui serviciu, restaurantele permiteau clienţilor, contra unei sume de bani (taxa de dop), să consume la masă propria băutură. În mai puţin de 20 de ani, sistemul a devenit foarte popular la nivel internaţional, el putând fi întâlnit astăzi în majoritatea restaurantelor din Europa de Vest, Statele Unite, Canada sau Japonia. În anumite state americane, sistemul este permis numai pentru restaurantele care deţin autorizaţie pentru vânzarea de băuturi alcoolice.
Taxa de dop este mai mult decât o sumă de bani plătită restaurantului pentru deschidere şi servirea unei sticle de vin provenite din afara meniului său, ea reprezintă o normă de convenienţă. Plata acestei sume de bani nu trebuie să fie percepută ca fiind o "amendă" aplicată de ospătar pentru că face un serviciu în plus.
2. TAXA pentru MUZICĂ AMBIENTALĂ. Deţinătorii de săli de nunţi, petreceri, baluri în oraşe şi în staţiuni turistice trebuie să plătească o taxă de 300 de lei/eveniment, pentru muzica ambientală difuzată. Mult mai avantajos este pentru operatorii care deţin săli de nuntă, petreceri şi baluri în comune şi sate, care trebuie să plătească doar 100 de lei/ eveniment.
Şi persoanele care îşi organizează nunţile şi botezurile în alte spaţii decât sălile special dedicate în acest scop (din oraşe, sate, comune şi staţiuni turistice) trebuie să plătească o taxă de 60 de lei/eveniment.
3. TAXA de OSPĂTAR
4. TAXA de SERVIRE
5. TAXA de CURENT
6. TAXA de închiriere a sălii
7. TAXA de tirbuşon pentru băuturile spirtoase
8. TAXĂ răcire băutură
9. TAXĂ de PÂINE
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.