Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Administraţiile publice locale vor dispune de un număr mai mare de maşini, potrivit unei propuneri legislative de modificare a OG 80/2001, depusă la Senat de deputatul Florin Gheorghe. Actul normativ prevede modificarea anexei privind dotarea cu autoturisme din ordonanţa 80 astfel încât consiliile judeţene şi consiliile locale ale municipiilor reşedinţă de judeţ să poată dispune de 7 autoturisme; consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi cele ale celorlalte municipii şi ale oraşelor cu peste 50.0000 de locuitori - 6 maşini, şi respectiv 5 autoturisme pentru cele cu mai puţin de 50.000 de locuitori.
Consiliile locale ale comunelor ar urma să beneficieze de 4 autoturisme. Potrivit iniţiatorului, OG 80/2001 prevede "limitări extreme" - trei autoturisme pentru consiliile locale ale municipiilor şi oraşelor şi un autoturism pentru consiliile locale ale comunelor, "deşi structura serviciilor publice nu este cu nimic diferită, comparând un municipiu reşedinţă de judeţ şi o administraţie publică a unei comune".
„În acest context, deşi s-au obţinut economii bugetare, calitatea serviciilor publice a scăzut dramatic, în special calitatea controlului autorităţilor publice locale, pentru că funcţionarii publici nu au nici interesul şi nici resursele financiare disponibile pentru a se deplasa în teritoriul administrat cu autovehicul propriu, consumând carburant din propriul salariu", se arată în expunerea de motive a propunerii de lege.
Iniţiatorul atrage atenţia că, în această categorie de servicii, intră cele de asistenţă socială, de asistenţă a copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, de control asupra suprafeţelor agricole şi forestiere şi de control al disciplinei în construcţii.
„Comparând economiile bugetare cu scăderea uriaşă a calităţii serviciilor publice şi de control, nu putem să nu considerăm de maximă urgenţă modificarea anexei nr. 3 a ordonanţei, care să permită utilizarea unui număr superior de autovehicule, în funcţie de rangul localităţii şi de serviciile publice furnizate de acesta", se menţionează în expunerea de motive. Potrivit estimărilor, efortul bugetar care va veni în sarcina bugetelor locale, începând cu anul 2017, la nivel naţional, este de sub 10 milioane euro.
„Cea mai mare parte a administraţiilor publice locale dispun de resurse, însă nu le pot aloca din cauza limitărilor prevăzute în anexa 3 a OG nr. 80/2001", se mai precizează în expunerea de motive. În prezent, ordonanţa prevede pentru consiliile judeţene - 6 maşini, pentru consiliile locale ale municipiului reşedinţă de judeţ - 5, pentru consiliile locale ale sectoarelor - 4, pentru consiliile locale ale celorlalte municipii şi ale oraşelor - 3, iar pentru consiliile locale ale comunelor - un autoturism. Senatul analizează acest act normativ în calitate de primă Cameră sesizată. AGERPRES
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.