Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Tinerii în vârstă de până în 35 de ani pot primi finanţare nerambursabilă pentru înfiinţarea unei microîntreprinderi de maximum 10.000 de euro, reprezentând cel mult jumătate din valoarea proiectului de investiţii. Ocazia este una oportună pentru tinerii care au spirit antreprenorial şi-şi doresc implicarea directă într-o afacere.
Posibilitatea deschiderii unei afaceri cu maximum 20.000 euro este posibilă, în condiţiile în care pe piaţa există microîntreprinderi cu un capital de start mai mic şi decât 10.000 euro. „Mulţi tineri au demonstrat în ultimii ani că pot să deschidă şi să dezvolte afaceri de succes chiar şi fără 20 de mii euro, respectiv cu sume mai mici sau chiar fără capital de start. Cu atât mai mult, există posibilităţi reale de a deschide o mică afacere cu 20 mii euro", precizează Marius Ghenea, antreprenor din anul 1993 şi profesor în cadrul School for Startups, care mărturiseşte că a pornit prima afacere cu 3.000 de dolari împrumutaţi.
În primă fază, un tânăr, atunci când îşi doreşte punerea în aplicare a unei idei pentru deschiderea unei microîntreprinderi, este necesar să ţină cont de anumiţi factori care pot influenţa afacerea. Marius Ghenea crede că un tânăr care vrea să demareze o afacere trebuie să ia în considerare foarte multe lucruri legate „de piaţa relevantă, proiectul propriu-zis şi planul de afaceri, echipa şi oamenii cu care porneşte la drum şi finanţarea de care are nevoie şi cum o poate asigura".
„În orice caz, pentru a acoperi bine toate aceste probleme care nu sunt deloc simple, cel mai bine ar fi ca, înainte de a face acest pas, orice tânăr să studieze cât mai mult, atât din perspectiva teoretică, citind pe Internet sau cărţi despre antreprenoriat, dar şi în mod aplicat, de exemplu, printr-un program de educaţie antreprenorială", explică Ghenea, care îi recomandă oricărui tânăr antreprenor care vrea să pornească o afacere într-un anumit domeniu, să petreacă măcar o jumătate de an lucrând la o companie din domeniul respectiv.
Comerţ de nişă
Potrivit Ordonanţei de Guvern (OG) privind programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, proiectele care au domeniul de activitate în producţie, servicii sau comerţ au cele mai mari şanse de reuşită pentru a primi finanţare.
„Evident, cu 20 mii euro nu se pot iniţia afaceri care necesită capital mare de start, cum ar fi linii de producţie mari, reţele de distribuţie sau alte asemenea afaceri. La acest nivel, recomandabile sunt «start-up-uri» din domeniul serviciilor profesionale, unde capitalul de start necesar este relativ mic", susţine Marius Ghenea.
Totuşi, pentru a lansa o afacere în domeniul serviciilor, micii întreprinzători ar trebui să fie cunoscători ai domeniului. „Aceste afaceri pot fi demarate numai de tineri care sunt profesionişti în domeniul în care oferă acele servicii, fie că este vorba de servicii de marketing online, PR, brokeraj pe diverse domenii, sau, pur şi simplu, servicii tradiţionale de genul curăţenie, întreţinerea plantelor/grădinilor, spălătorie auto etc.", consideră Ghenea.
Idei de afaceri
Un business de până în 20.000 de euro poate fi dezvoltat în domeniul agriculturii. Leo Drăgănescu prezintă eventuala iniţiere a unei afaceri în exploatarea culturilor de salcie energetică. Cu suma de 20.000 de euro, pot fi plantate 5 hectare de salcie (10.000 euro) şi se poate achiziţiona o linie de producere a peleţilor cu capacitate de 150 kg/oră (9.800 euro). În plus, o activitate dezvoltată în spaţiul rural ar primi mai multe puncte, conform criteriilor programului guvernamental care vine în sprijinul tinerilor, respectiv 10 din minimum de 60 necesare.
O alternativă mai ieftină, dar care se pretează în zonele aglomerate, respectiv oraşe mari cu peste 10.000 locuitori, este deschiderea unei spălătorii auto. Andrei Popa, director general al francizei „Spălare în parcare", susţine că investiţia minimă pentru o asemenea franciză este de 1.200 euro şi nu depăşeşte 1.800 euro. „Afacerea poate fi desfăşurată part-time sau full-time, deoarece nu implică, costuri fixe. În plus, poate fi desfăşurată cu echipe de două-patru persoane", spune Popa.
De asemenea, o idee fiabilă pentru mediul urban este deschiderea unei covrigării. Suma necesară iniţială pentru o astfel de microîntreprindere poatre ajunge până la 10.000 euro. Conform site-ului covrigarii.ro, pentru producerea covrigilor este nevoie de un oraş unde numărul locuitorilor depăşeşte 10.000, un spaţiu comercial, utilaje specifice şi un personal care să numere minimum patru angajaţi.
Nu în ultimul rând, în domeniul comerţului, la un nivel de maximum 20.000 euro, se pot dezvolta proiecte cu mici magazine care să vândă produse de nişă. De exemplu, comerţul cu ceai premium şi accesorii pentru ceai, fie în magazine specializate, fie în ceainării, este o idee realistă raportată la sumă. „Un magazin de ceai poate fi deschis pe o suprafaţă de circa 20-30 mp. Investiţia aferentă acestui spatiu se situează între 15.000 şi 20.000 de euro", precizează Ioan Leisek, brand manager al Kokoon Tea, afacere care este disponibilă într-un sistem asemănător celui de franciză. (DorohoiNews.ro)
- Nu ştii unde mi-e creionul?, îl întreabă un tip pe colegul său de birou.
- Ba da, după ureche.
- Omule, nu-mi complica viaţa. După care ureche?
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.