Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
Lege extrem de importantă care va intra în vigoare din data de 11 ianuarie. Sub pretextul noilor regulamente europene împotriva finanțării terorismului, Fiscul din România ne va controla pe toți.
Program de monitorizare a conturilor bancare și virtuale
„Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare” va fi operat din 11 ianuarie de Agenția Națională de Administrare Fiscală, iar toate instituțiile care au conturi financiare pentru persoane fizice și juridice vor fi obligate să trimită Fiscului toate informațiile financiare pe care le au despre firme și cetățeni.
Astfel, băncile dar și alte entități care operează conturi financiare vor fi obligate ca în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a Registrului, de pe 11 ianuarie, să dea Fiscului toate datele clienților. De supravegherea directă a tranzacțiilor se va ocupa Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB).
Guvernul României a emis o ordonanță de urgență în acest scop în 1 iulie 2020, numele ei fiind OUG 111/2020. Ea ar alinia legislația românească la cea europeană anti-terorism. Actul introduceun aspect important, în premieră, definiția românească a unei monede virtuale.
„Monedă virtuală înseamnă o reprezentare digitală a valorii care nu este emisă sau garantată de o bancă centrală sau de o autoritate publică, nu este în mod obligatoriu legată de o monedă instituită legal şi nu deţine statutul legal de monedă sau de bani, dar este acceptată de către persoane fizice sau juridice ca mijloc de schimb şi poate fi transferată, stocată şi tranzacţionată electronic”. Ceea ce înseamnă că ANAF va monitoriza inclusiv acest fel de tranzacții.
La fel de important este definirea termenului de “portofel virtual”, folosit pe scară largă în prezent mai ales de către furnizorii de telefonie. Dar nu numai de ei, magazinele virtuale oferind așa-numitele vouchere, care înseamnă practic același lucru.
Noua lege spune că “furnizor de portofel digital înseamnă o entitate care oferă servicii de păstrare în siguranţă a unor chei criptografice private în numele clienţilor săi, pentru deţinerea, stocarea şi transferul de monedă virtuală”. Registrul va conține informații despre datele bancare/plăți ale tuturor firmelor și persoanelor fizice, pentru a face mai ușoară aplicarea acestei legislații privind “spălarea banilor”.
ANAF a anunțat apariția următoarelor informații:
– datele de identificare ale contului și ale clientului titular; – datele de identificare ale persoanelor care dețin drept de semnătură pentru conturile deschise sau pretind că acționează în numele clientului;
– datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client;
– datele de identificare ale concesionarului casetei de valori.
Tot statul are acces la contul tău Informațiile din registru vor putea fi accesate inclusiv de autoritățile fiscale locale, dar și de alte autorități publice, anunță economica.net.
Se întâlnesc două prietene:
- Ce mai faci, dragă?
- Sunt supărată! Soţul meu m-a jignit serios!
- Cum aşa?
- L-am rugat să-mi dea 300 de euro ca să mă duc la un salon de înfrumusețare, el s-a uitat la mine și mi-a dat 500!
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.