Daca sunteti martorul unor evenimente importante va rugam sa ne contactati la tel: 0749.877.802 sau email: [email protected]
De-abia si-a lansat Emil Boc motiunea cea de dreapta, ca s-a si dedat la o demonstratie demagogica cu iz comunist. Premierul vrea sa inghete pretul combustibilului. Legal este posibil, dar in baza unei legi adoptate inainte sa intram in UE si de aceea Consiliul Concurentei si Departamentul pentru Afaceri Europene au primit sarcina sa analizeze daca printr-o astfel de masura nu ne ridicam Europa in cap.
Cum sunt convins ca vreo 90% dintre romani, cel putin, au fost incantati sa auda asa vorbe, Emil Boc are numai de castigat sub aspect electoral caci, nu-i asa, a incercat macar.
Sigur, tot majoritatea romanilor suspina dupa comunism si Nicoale Ceausescu, iar ideea inghetarii pretului combustibilului are aceeasi origine. Sa ne intelegem: am masina, conduc si ma doare sufletul de fiecare data cand ajung la pompa, dar asta nu ma poate face sa agreez masuri populiste si mai degraba paguboase pe termen lung.
Caci intr-un sistem sanatos, piata este singura care regleaza preturile. Raportul cerere - oferta e sfant si orice defectare a lui poate provoca mari neajunsuri. In aceste conditii, inghetarea temporara a pretului benzinei poate avea doua efecte perverse. In primul rand, nimeni nu poate impiedica marile companii sa-si vanda marfa in alte tari, asa ca am putea ajunge chiar la o criza a benzinei, cu cozi la pompe. In al doilea rand, cine spune ca dupa sase luni de blocare a pretului, companiile nu vor recupera scumpirile cu cateva majorari in salturi mari, astfel incat, per total, tot acolo sa ajungem, daca nu mai rau?
Guvernul bulgar a reusit sa inghete pretul benzinei timp de o luna, dar prin negociere cu Lukoil, cel mai mare producator din tara vecina, nu punandu-i pistolul la tampla. Decat sa declanseze acest razboi, pe care intr-o economie de piata, nu-l poate castiga, Emil Boc mai bine s-ar gandi la o alta modalitate de reducere a pretului combustibililor, dupa model britanic, adica la scaderea accizei. Jumatate din pretul benzinei si al motorinei inseamna taxe si accize si n-am aflat niciodata daca banii astfel colectati se duc, intr-adevar, in sosele sau spre tot felul de gauri negre mai mult sau mai putin clientelare.
Dupa cum degeaba anatemizeaza Emil Boc vanzarea Petrom. Contractul este, desigur, imperfect, chiar pagubos, de la cedarea prea usoara a resurselor de petrol, pana la nivelul ridicol de mic al redeventei, dar privatizarea in sine a fost un lucru bun, impus de altfel in cadrul negocierilor de aderare la UE.
De ce Ungaria a pastrat MOL in portofoliul de stat, iar Romania nu a putut pastra Petrom? Pentru ca Petrom era pe pierdere, capusat din toate partile, iar daca ar fi ramas asa sunt convins ca benzina ar fi acum 8 lei, dupa cum spune Greg Konieczny, managerul Fondului Proprietatea.
Daca avem o economie de piata reala, trebuie sa-i suportam si dezavantajele, adica evolutia libera a preturilor. Nu ne convine, nu cumparam si presiune mai mare asupra producatorilor decat scaderea vanzarilor nu cred ca exista. Dar mercurialul a murit de vreo 20 ani si ar fi o mare prostie sa-l reinviem. (DorohoiNews.ro)
Un tip, mort de beat, stă pe trotuar în faţa unui bar. Un străin vrea să îl ridice. Insul îi zice:
- Hei! Ştii tu cine sunt eu?
- Nu! Cine?
- Isus Hristos!
Străinul nu-l crede, însă insul ţine morţiş să i-o dovedească.
- Vino cu mine!, îi spune insul, intrând în bar, cu străinul după el.
Barmanul îl vede pe beţiv şi zice supărat:
- Isuse! Iar eşti aici...
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.dorohoinews.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.